۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۲۰۹۱۵

نشست توجیهی طرح شهید بیاضی‌زاده برگزار شد

نشست توجیهی طرح شهید بیاضی‌زاده برگزار شد
اولین نشست توجیهی طرح شهید بیاضی‌زاده، عرصه استعدادهای فقهی به همّت دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن بهاری قراملکی مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری این طرح بیان داشت: آیات‌ اعرافی و حسینی بوشهری، از جمله‌ی اعضای سیاستگذاری طرح شهید بیاضی‌زاده هستند و به صورت مستمر بر پیگیری و پیشرفت کار، تاکید دارند و این نقطه قوّت طرح است.

وی به تشریح شرایط و ویژگی‌های فقیه روزآمد پرداخت و اظهار داشت: بحمدالله امروز در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که جمهوری اسلامی روی کار است و چشم انداز ما این است که فقیهان جامع‌نگری تربیت یافته و بتوانند با رویکرد حلّ مسأله، نیازهای فقه ‌پایه نظام و جامعه را شناسایی و در مقام حلّ آن‌ها برآیند و حکمرانی فقه را در گام دوّم انقلاب عینیّت ببخشند.

وی به عرصه‌های موجود در طرح شهید بیاضی‌زاده اشاره کرد و گفت: در این طرح که در حال اجرا است، سه عرصه‌ی "استعدادهای مدیریتی"، "استعدادهای فقهی" و "استعدادهای حل مسئله" وجود دارد که سیاست کلی آن با نگاه به حلّ مسئله در کل طرح، جریان دارد و طبیعتا این کار، به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نیاز دارد تا معلوم شود فقهی را که افراد می‌خوانند، چطور می تواند در خدمت حل مسائل عینی حاکمیت و جامعه باشد.

وی ادامه داد: در دوره‌ قبلیِ طرح شهید بیاضی‌زاده، شناسایی صرفا از طریق معرفی صورت می‌گرفت؛ اما در این دوره، معرفی از سوی مراکز فقهی و اساتید دروس خارج، اوّلین مرحله از شناسایی است که بعد از آن امتحان کتبی و سپس مصاحبه علمی انجام‌ می‌شود که در دوره‌ اخیر شاخه استعدادهای فقهی، از مجموع صد و ده نفر فقط ۱۷ نفر موفق شدند در طرح، پذیرش شوند.

مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: در عرصه‌ "حل مسئله" نیز از اساتید شروع کردیم به گونه‌ای که اساتید پس از ارائه‌ی طرح خود به شورای علمی و تایید آن، جلسات دفاعیه شکل گرفته است که از مجموع ۱۱ طرح، ۹ طرح تا کنون پذیرفته شده است که این مسیر هنوز هم ادامه دارد.

وی در پایان در رابطه با نوع حمایت‌هایی که قرار است انجام شود، بیان داشت: این حمایت‌ها بر اساس فعالیت‌های افراد و نتیجه‌ی پایشی که توسط رابطین انجام می‌شود، اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات