۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۹۶۰
در گفتگو با «دبیر رویداد ملی زندگی» بیان شد؛

رویداد ملی زندگی یک اتفاق ملی

رویداد ملی زندگی یک اتفاق ملی
حجت الاسلام عباسی اصل دبیر رویداد ملی زندگی معتقد است این رویداد، یک اتفاق ملی است که برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ره یافت ها و تولیدات در این حوزه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی اصل مدیر اندیشکده سبک زندگی و دبیر رویداد ملی زندگی با بیان اینکه سبک زندگی باید کار ویژه قرن کنشگران اجتماعی باشد گفت: رهبر معظم انقلاب مرتبا از اهداف مهم انقلاب اسلامی گفته اند و این اهداف را علت زنده ماندن انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌دانند. ده سال پیش ایشان ساخت جامعه اسلامی و به دنبال آن تمدن اسلامی را مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی برشمردند و سبک زندگی را شاهراه تحقق این اهداف دانستند و از تمام جوانان و نخبگان خواستند در این زمینه فکر کنند و سوالات کلیدی این عرصه را پاسخ دهند. کارشناسان حوزه‌های اجتماعی بر این باور هستند که امروز جنگ در عرصه سبک زندگی متمرکز شده و همه قدرت‌ها برای ماندگاری خود به دنبال طراحی و ترویج سبک زندگی خود هستند که در این بین، ما نیز باید هر چه سریع‌تر وارد این جنگ شده و سبک زندگی اسلامی ایرانی خود را از آسیب‌های این جنگ جهانی نجات دهیم؛ لذا با جرات می‌توان گفت امروز سبک زندگی باید کارویژه کنشگران فرهنگی اجتماعی ما باشد.

بیش از ۱۵۰ کنشگر سبک زندگی در دهمین سالگرد مطالبه رهبری به دور هم جمع می‌شوند

وی اضافه کرد: اکنون که ده سال از این مطالبه می‌گذرد، جمعیت زیاد و نخبگان متعددی در این حوزه ورود کرده و اثرات قابل توجهی تولید کرده اند. رویداد ملی زندگی، اتفاق ملی است که بنا دارد بیش از ۱۵۰ نفر از کنشگران سبک زندگی را گرد هم جمع کند تا زمینه‌ای برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ره یافت ها، تولیدات و اثرات در این حوزه باشد.

طراحی نقشه عملیات فرهنگی در عرصه سبک زندگی مهم‌ترین هدف این رویداد است.

حجت الاسلام عباسی اصل تصریح کرد: نظرات علمی در حوزه سبک زندگی زیاد طرح شده است و این یک فرصت است، اختلاف در این نظرات هم زیاد است که بازهم این یک فرصت است چرا که تفاوت و اختلاف در نظرات و مباحث علمی باعث پیشرفت و ترقی می‌شود، اما این اختلاف نباید خودش را در سطح عمل نشان دهد، چرا که جامعه را دچار آشفتگی می‌کند، بلکه ما باید در عمل از یک نقشه جامع عملیاتی پیروی کنیم، لذا در این رویداد فرمایشات رهبری در حوزه فرهنگ عمومی محور علمی رویداد قرار دارد و مهم‌ترین رسالت این رویداد، طراحی نقشه‌ی عملیات فرهنگی واحد برای ترویج سبک زندگی در جامعه ایرانی، اسلامی و بین المللی خواهد بود.

این رویداد دو مشکل جدی از کنشگران سبک زندگی را بر طرف می‌کند

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، کنشگران سبک زندگی دو چالش جدی پیش رو دارند، که در این رویداد و امتداد آن در طول سال، به آن‌ها می‌پردازد گفت: در آسیب شناسی تولیدات و محصولات فرهنگی موجود در جامعه، به خوبی این مساله درک می‌شود که کنشگران سبک زندگی در چرخه ایده یابی تا تولید و فروش دچار چالش‌های جدی هستند که در این رویداد با حضور کارشناسان ایده سازی و فروش قرار است به این چالش مهم پرداخته شود. این چالش در یکی از کارگاه‌های این رویداد به نام «چرخه ایده تا مصرف» بررسی می‌شود، همچنین عدم حمایت از محصولات توسط دولت ها، یکی از چالش‌های دیگر است که با محوریت تقویت روحیه مطالبه گری مطلوب و آشنایی با ظرفیت‌های قانونی در کارگاهی به نام «چرخه تهدید تا فرصت» مورد بررسی قرار می‌گیرد. قطعا انتقال تجربه یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این رویداد است که با عنوان «من، ما، ایران اسلامی» به این مساله پرداخته می‌شود.

رویداد ملی زندگی یک اتفاق ملی است


خروجی این رویداد در سال اول دریافت ایده‌های نو برای طراحی پایگاه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی است

دبیر رویداد ملی زندگی یادآور شد: با ارزیابی‌های صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۲۱ پایگاه ترویج سبک زندگی غربی در هر محله فعال است اعم از خانه‌های بازی، آرایشگاه‌ها و ... که صاحبان آن‌ها خواسته یا ناخواسته در حال ترویج سبک زندگی غربی هستند، در حالی که پایگاه‌های ترویج سبک زندگی در هر محله‌ی بیش از انگشتان یک دست نیست مانند مساجد و موسسات خیریه؛ لذا طبیعی است که با این وضعیت، سبک زندگی غربی در حال ترویج در جامعه باشد، ما در این رویداد به دنبال ایده پردازی برای طراحی و اجرای پایگاه‌های ترویج سبک زندگی در جامعه هستیم که ان شالله خروجی این رویداد ایده‌های مطلوب و عملیاتی برای این دغدغه اصلی اجتماعی خواهد بود.

این رویداد در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود

وی ادامه داد: همانطور که روشن و با صدای بلند می‌گویم که نقطه راهبردی این رویداد، درگیری علمی و عملی با سبک زندگی غربی است، لذا محل برگزای رویداد لانه جاسوسی سابق آمریکا در ایران است تا ان شالله همانطور که این مکان توسط جوانان انقلابی فتح شد و بر حاکمیت سیاسی آمریکا بر ایران خاتمه داد، بار دیگر شاهد باشیم که جوانان انقلابی دور هم جمع شوند و با یک نقشه عملیاتی بر حاکمیت فرهنگی آمریکا در ایران خاتمه ببخشند.

هر کنشگر سبک زندگی در ایران اسلامی به این رویداد دعوت است

حجت الاسلام عباسی اصل با بیان اینکه کمیته اجرایی این رویداد با دقت به دنبال شناسایی کنشگران سبک زندگی اسلامی در سرتاسر ایران بوده است و بعد از شناسایی و ارزیابی فعالیت ها، آن‌ها را دعوت کرده است گفت: از آنجایی که معتقدیم ایران، سرزمین ظرفیت‌های بی پایان است و این احتمال را می‌دهیم که نتوانسته باشیم همه ظرفیت‌ها را شناسایی کرده باشیم لذا هر شخصیت حقیقی و حقوقی که در این حوزه تلاش کرده باشد، می‌تواند با ارسال کلمه «رویداد» به سامانه «۳۰۰۰۷۲۰۰۷۲» وارد چرخه شناشایی، ارزیابی و دعوت شود.

ارسال نظرات