۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۲۰۸۱۶
استاد حوزه علمیه بانوان مطرح کرد؛

حجاب و هویت بانوی ایرانی اسلامی

حجاب و هویت بانوی ایرانی اسلامی
سرکار خانم سالک فضای مجازی را بر سبک زندگی و نوع پوشش بانوان بسار تاثیرگذار دانست و از رها بودن سنگرها در مقابل این جبهه جنگ نرم ابراز ناراحتی و گلایه کرد.

سرکار خانم سالک استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت فرهنگ حجاب در جامعه گفت: مسئله حجاب علاوه بر آنکه یک قانون مصوب در جمهوری اسلامی است قانونی شرعی و عقلانی نیز می باشد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب مطلوب در جامعه ابراز کرد: معتقدم حجاب اسلامی به معنای خاص و کامل در حال حاضر در کشور وجود ندارد و ما به حداقلی آن بسنده کرده ایم تا جامعه وارد فاز بعدی و عریانی خود نشود.

استاد حوزه علمیه بانوان با ابراز تأسف از اینکه زندگی جوانان متاثر از فضای مجازی شده است، اظهار کرد: سبک زندگی جوانان و نسل امروز را فضای مجازی پوشش می دهد و متاسفانه مسئولان کشور نیز این جولانگاه و جبهه جنگ نرم را رها کرده و در مقابل آن هیچگونه سنگر سازی نمی کنند.

وی ادامه داد: اگر گذری به تاریخ پوشش بانوان جامعه در بیست سال پیش با امروز بیندازیم، اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی را درک خواهیم کرد که تا چه مقدار اینترنت و متاسفانه فضای مسموم آن بر سیر تطور پوشش و حتی نوع تغذیه، گفتار، فرزند آوری و در یک کلام سبک زندگی جامعه اثرگذار بوده است.

سالک وضعیت مطلوب حجاب را مشخص شده در شرع برشمرد و تصریح کرد: حجاب آنچیزی است که قرآن و روایات بیان کرده اند و جامعه دینی باید به آن پایبند باشد و مسئله حجاب هم جنبه فردی و هم اجتماعی را در بر می گیرد لذا اگر شخصی پایبند به دین هم نباشد باید به لحاظ جنبه اجتماعی آن را رعایت کند.

استاد حوزه علمیه حجاب را صرفاً به شال و روسری ندانست و خاطرنشان کرد: گاهی برخی را با حجاب هایی در جامعه می بینیم که نوع پوشش محرک و خارج از عرف یک بانوی باحجاب می باشد، لذا وقتی بحث حجاب می شود یعنی یک بانوی جامعه ما باید نوع پوشش از سر تا پا متناسب با بانوی اسلامی و جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: سبک زندگی غربی جامعه بانوان را به سمت رقابت در زیبایی ظاهری انداخته است و هویت باطنی و انسانی زن را تحت الشعاع قرار داده، در حالیکه اسلام به دنبال نشان دادن زیبایی انسانی و باطنی افراد است.

ارسال نظرات