۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۷۲۰۹۷۹

بحران مهاجران غیرقانونی و ناامنی در مرزهای جنوبی آمریکا

بحران مهاجران غیرقانونی و ناامنی در مرزهای جنوبی آمریکا
حزب دموکرات که در انتخابات میان دوره ای کنگره وضعیت دشواری دارد، این روزها با بحران مهاجران غیرقانونی و ناامنی در مرزهای جنوبی آمریکا مواجه شده و شرایط به گونه ای است که شهردار نیویورک را ناگزیر به اعلام حالت فوق العاده کرده است .

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روز شنبه ایرنا، فرمانداران جمهوریخواه دو ایالت جنوبی آمریکا، اخیرا برای نشان دادن وضعیت بحرانی و ناامنی در مرزهای جنوبی این کشور و به چالش کشاندن کاخ سفید و حزب دموکرات، در اقدامی غیرمعمول هزاران مهاجر غیر قانونی را با اتوبوس به برخی از شهرهای مهم آمریکا همچون شیکاگو، نیویورک و واشنگتن دی.سی فرستادند، این اقدام اکنون شهر نیویورک را در وضعیتی بحرانی قرار داده است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: «اریک آدامز» شهردار نیویورک روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) در واکنش به حضور هزاران مهاجر غیرقانونی که با اتوبوس از مرزهای جنوبی آمریکا به این شهر گسیل شده و بر بحران ناامنی در مرزها و مشاجره های سیاسی در داخل آمریکا شدت بخشیده است، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

بحران مهاجران غیرقانونی برای دموکرات ها و دولت بایدن

براساس این گزارش،  شهردار نیویورک در واکنش به  اقدام دو فرماندار جمهوریخواه از ایالت های تگزاس و فلوریدا، اعلام کرد  قصد دارد تا مبلغ یک میلیارد دلار برای مقابله با «هجوم » مهاجران به این شهر هزینه کند.

این گزارش می افزاید: از ماه آوریل گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار مهاجر به نیویورک وارد شده‌اند که از ماه سپتامبر گذشته تاکنون بطور میانگین روزانه بین پنج تا شش دستگاه اتوبوس و تنها در روز پنجشنبه گذشته ۹ دستگاه اتوبوس از مهاجران غیر قانونی وارد این شهر شده اند بطوریکه مراکز پناه دادن به بی‌خانمانها در این شهر را دچار مشکل ساخته است.

بحران خود ساخته

«گِرِگ ابوت» (Greg Abott) فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس که برای سومین بار قصد تصدی این سمت در انتخابات میان دوره ای کنگره را دارد، بیش از سه هزار مهاجر غیر قانونی وارد شده به خاک آمریکا از مرزهای جنوبی این کشور را در اعتراض به عملکرد کاخ سفید و حزب دموکرات در تامین امنیت مرزها، با اتوبوس روانه شهر نیویورک کرد.

رویترز نوشت: شهردار شهر نیویورک با انتقاد از این اقدام فرماندار تگزاس، آنرا «بحرانی خود ساخته» برای آمریکا خواند.

بحران مهاجران غیرقانونی برای دموکرات ها و دولت بایدن

این گزارش می افزاید: فرماندار تگزاس  در راستای کارزار انتخاباتی خود به همراه  «ران دسانتیس» (Ron DeSantis) فرمانداران ایالت های فلوریدا و  آریزونا درصدد به چالش کشاندن دولت بایدن و حزب دموکرات در کوتاهی تامین امنیت مرزهای جنوبی این کشور هستند و در همین راستا فرماندار ایالت تگزاس طی روز های اخیر بیش از ۹۰۰ نفر از مهاجران غیر قانونی را با اتوبوس به شیکاگو فرستاد و در اقدامی مشترک با مقام های ایالت آریزونا در مجموع ۱۰هزار مهاجر غیر قانونی را با اتوبوس به واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا راهی کرد.

بنابراین گزارش، اغلب مهاجران غیر قانونی فرستاده شده به شهر نیویورک، اتباع ونزوئلا هستند که بنابر سیاست مرتبط به کووید-۱۹ آمریکا قادر به بازگرداندن آنان به خاک مکزیک نیست.

نیویورک  بر لبه  پرتگاه

شهردار شهر نیویورک دراین باره ضمن درخواست کمک های دولت فدرال به این شهر گفت: گرچه دلسوزی ما بی حد و اندازه است اما منابع ما محدود است، چرا که ما  بر لبه پرتگاه و سراشیبی قرار داریم.

اعلام وضعیت فوق العاده در واشنگتن دی.سی

این گزارش می افزاید؛ «موریل باوزر» (Muriel Bowser) شهردار واشنگتن دی.سی نیز  ماه گذشته در مواجهه با موج اعزام مهاجران غیر قانونی به این شهر از سوی مرزهای جنوبی آمریکا، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دولت بایدن و حزب دموکرات  هم اکنون با بحران اقتصادی همچون تورم، انرژی و اختلال در زنجیره تامین کالا مواجه اند، حال ناامنی در مرزهای جنوبی این کشور اهرم فشار دیگری در دستان حزب جمهوریخواه است تا با استفاده از آن عرصه را در انتخابات میان دوره ای آمریکا که قرار است ۱۷ آبان ماه برگزار شود، بر این حزب تنگ تر ساخته و دموکرات ها را از اکثریت در دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان ساقط سازند.

ارسال نظرات