۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۷۲۱۰۵۰

پیشرفت ایران در بخش‌های نفت و گاز، فولاد و نیروگاه‌ها

پیشرفت ایران  در بخش‌های نفت و گاز، فولاد و نیروگاه‌ها
وزیر نیرو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بخش‌های نفت و گاز، فولاد و نیروگاه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی کرده است، گفت: این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد تحریم‌ها نتوانسته است کشور را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از دشتی، علی‌اکبر محرابیان شامگاه شنبه در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهدای خلیج فارس در گلزار شهدای روستای بحیری دشتی زادگاه شهید نادر مهدوی سردار مبارزه با آمریکا در خلیج فارس به عملیات این شهدا در سال 1366 پرداخت و اظهار داشت: بعد از کشیده شدن جنگ به خلیج فارس در سال‌های 1365 و 1366 و هدف قرار دادن کشتی و سکوهای نفتی ایران با حمایت آمریکا، نادر مهدوی و همرزمانش در عملیات مقابله به مثل هیمنه جبهه استکبار در خلیج فارس را در هم شکستند.

وزیر نیرو با بیان اینکه "شیطان بزرگ آمریکا اکنون مسیر خود را تغییر داده است"، خاطرنشان کرد: اکنون مسیر جنگ به تهاجم اقتصادی تغییر کرده است و دشمنان بعد از شکست در تهاجم نظامی به جنگ امنیتی و فرهنگی روی آورده‌اند.

وی شناخت دشمن و نفوذ آنها در ابعاد گوناگون را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: باید روش‌های نفوذ دشمنان شناسایی شود و کاری کنیم که شهدا در زمان حیات خودشان کردند.

محرابیان با اشاره به اینکه ملت غیور ایران در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان سربلند بیرون آمده است ابراز کرد: ملت ایران همان گونه که در مقابل تهاجم نظامی و فرهنگی سربلند بیرون آمد در  جنگ اقتصادی هم پیروز می‌شود.

وزیر نیرو شرایط ایران در برابر تحریم‌های فلج‌کننده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم‌های فلج‌کننده رشد قابل‌توجهی کرد و میزان پیشرفت‌های خیره‌کننده در صنایع نفت و گاز، فولاد و نیروگاه‌ها به ثبت رسید.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که تحریم‌های سنگین نتوانسته است کشور را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای متوقف کند، در جنگ اقتصادی ایران اسلامی پیروز میدان است.

محرابیان از افزایش برداشت گاز از میدان پارس جنوبی با توان نیروهای داخلی خبر داد و بیان کرد: برداشت گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی افزایش یافته است و دستیابی به این‌همه پیشرفت تنها با تکیه بر توان متخصصان داخلی و علم و دانش بومی فرزندان این آب و خاک به دست آمده است.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش جهادی دانشمندان و متخصصان، ایران را به یک قدرت بزرگ اقتصادی، علمی و مهندسی در جهان تبدیل کرده است.

محرابیان جایگاه استان بوشهر در برابر استعمار و استکبار در ادوار مختلف تاریخی را برشمرد و گفت: استان بوشهر در 2 قرن گذشته 3 بار از سوی استعمارگران پرتغالی، هلندی، انگلیسی و جبهه استکبار جهانی به‌سرکردگی آمریکا مورد هجوم قرار گرفته اما با مقاومت دلیرمردان این استان شکست خورده است.

وزیر نیرو گفت: حرکت روحانیت و فتوای مراجع کنار حضور گسترده مردم سبب شد استعمارگران در هیچ دوره‌ای نتوانند بر ایران اسلامی و به‌خصوص استان بوشهر مسلط شوند و به اهداف شوم خود دست یابند.

انتهای پیام/190/+

ارسال نظرات