۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۱۰۸۰
آیت الله رمضانی:

همایش نکوداشت علامه حسن زاده آملی برگزار می شود

همایش نکوداشت علامه حسن زاده آملی برگزار می شود
آیت الله رمضانی گفت: همایش نکوداشت مرحوم علامه حسن زاده آملی با مشارکت بیست مرکز از جمله دفتر مقام معظم رهبری و با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی خراسانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نکوداشت علامه حسن زاده آملی که در محل خبرگزاری حوزه برگزار شد، با تشریح برنامه های این نکوداشت اظهار داشت: تعداد بیست مرکز از جمله دفتر مقام معظم رهبری در این همایش مشارکت می کنند و نهادهای حوزوی و علمی نیز در این نکوداشت امداد رسان خواهند بود.

وی در ادامه افزود: زمان برگزاری همایش نکوداشت سالک توحیدی و حکیم انقلابی در تاریخ ۲۱ مهرماه، ساعت ۹ صبح در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد همایش نکوداشت علامه حسن زاده آملی یادآور شد: آیت الله حسن زاده آملی عالمی ذوالفنون بود و شاگردان ایشان با علوم مختلفی که تحصیل کرده بودند منشأ خدمات گسترده ای در حوزه و دانشگاه شدند و به همین سبب است که شاگردان ایشان در مراکز علمی دانشگاهی تحسین می شوند و منشأ برکات فراوانی هستند.

آیت الله رمضانی خراسانی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه به وجود آیت الله حسن زاده آملی افتخار و مباهات می کرد و قطعا وجود ایشان نقش مهمی در توسعه علوم اسلامی و الهی داشت.

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با اشاره به برنامه های مراسم نکوداشت علامه حسن زاده عاملی بیان داشت: در همایش نکوداشت از چند اثر علمی و فرهنگی رونمایی خواهد شد و آغاز همایش با پیام صوتی، تصویری و کتبی حضرت آیت الله جوادی آملی کلید خواهد خورد.

آیت الله رمضانی خراسانی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب مروری بر آثار آیت الله حسن زاده آملی، ویژه نامه تخصصی آیت الله حسن زاده آملی، یادنامه موسسه نفحات و کتاب تازه ها در اندیشه آیت الله حسن زاده آملی از جمله آثاری است که در همایش نکوداشت علامه حسن زاده آملی رونمایی می شود.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی در پایان ابراز کرد: در این نکوداشت یک برنامه گفت‌وگو محور با حضور چهارتن از شاگردان علامه حسن زاده آملی برگزار می شود و سخنرانی دکتر محمد جواد لاریجانی از دیگر بخش های این برنامه است.

ارسال نظرات