۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۱۹۶۵۶
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی:

علامه حسن زاده آملی برای تمام حالات زندگی خود برنامه ریزی داشت

علامه حسن زاده آملی برای تمام حالات زندگی خود برنامه ریزی داشت
استاد حوزه علمیه گفت: علامه حسن زاده آملی در عبادت، تالیف و تدریس خستگی ناپذیر بود و در طول سال کمترین تعطیلی را داشتند که این سیره علمی باید برای طلاب درس و الگو باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد رحلت علامه حسن زاده آملی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه انسان گل سرسبد آفرینش خدای متعال است، گفت: تمام عالم برای انسان آفریده شده است و تنها انگیزه آفرینش جز عبادت چیزی دیگری نیست.

استاد فلسفه و اخلاق حوزه علمیه با تصریح اینکه وجه تمایز انسان با سایر موجودات در علم است، ابراز کرد: عالم خورشید درخشنده خلقت است و تمایز علما نیز در ربانیت آن ها است.

وی بشریت را در سه دسته عالم ربانی، متعلم الی سبیل الله و رها شده در عالم برشمرد و اظهار کرد: در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، آیت الله حسن زاده آملی به عنوان عالم ربانی یاد شده است.

شاگرد علامه حسن زاده آملی افزود: عالم ربانی دو تولد در طول زندگی دارد که یک بار هنگام تولد ظاهری همانند سایرین از مادر خود است و تولد دیگر حضور و پیمایش عرفان و رسیدن به مرحله ربانیت است.

وی با اشاره به اینکه علامه حسن زاده در تمام حالات خود مراقبه داشتند، خاطرنشان کرد: علامه برای تمام حالات سیاسی، اجتماعی، اخلاق و عرفان خود برنامه داشت و با برنامه به مقام دست گیری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با بیان اینکه علامه حسن زاده در سال و در طول تحصیل دو روز تعطیلی داشت، اظهار کرد: علامه حسن زاده در عبادت، تالیف و تدریس خستگی ناپذیر بود و در طول سال کمترین تعطیلی را داشتند که این سیره علمی باید برای طلاب درس و الگو باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طلاب عزیز با الگو گیری از علامه برای زندگی تحصیلی و عرفانی خود برنامه ریزی کنند، علامه پروری پیروی از سیره علمی، اخلاقی و عرفانی ایشان را می طلبد چرا که ایشان به خودی خود علامه نشده است.

وی علامه را مانوس با اربعین توصیف کرد و افزود: بارها استاد ما به اربعین صلوات، اذکار و ختم قرآن سفارش می کرد و عرفان اسلامی را خلاصه در صحیفه سجادیه می دانست و توحید، معرفت نفس و معاد سه موضوع اساسی نوشته های علامه حسن زاده آملی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با اشاره به ارادت علامه حسن زاده به رهبر انقلاب عنوان کرد: علامه شیفته رهبر معظم انقلاب بود و حضرت آقا نیز ایشان را قلباً دوست داشتند و در پیام تسلیت خود این عالم فقیه را به صفت عالم ربانی توصیف کردند.

ارسال نظرات