۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۰۸۲
آیت‌الله فقیهی:

مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب است

مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای فصل الخطاب و حکم ایشان لازم الاتباع است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، در جلسه درس خارج ضمن حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب، در تشریح نقشه‌های شوم دشمن در حوادث اخیر گفت: این فتنه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت های مرتجع و غلام های حلقه به گوش با صرف هزینه های گزاف و تبلیغات وسیع از شبکه های معاند نظام در آستانه هفته دفاع مقدس و روزهای آغازین سال تحصیلی جدید طراحی و سازماندهی شده بود.

وی ادامه داد: به فضل الهی و با درایت و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و حضور پر شور مردم ولایتمدار این فتنه خنثی شد.

آیت‌الله فقیهی با تجلیل از اقدامات صورت گرفت از سوی دستگاه های امنیتی تصریح کرد: ایثار و مجاهدت های‌ نیروهای مسلح نظامی و انتظامی به عنوان حافظان امنیت موجب شکوه اقتدار و عظمت دوباره ایران اسلامی شد.

نقش موثر مراجع عظام تقلید در روشنگری مردم

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانیه های هوشمندانه و به موقع مراجع عظام تقلید خاطرنشان کرد: دشمن این بار با شعار «برداشتن حجاب» و «حذف گشت ارشاد» اصل انقلاب و اصل ایران مستقل و قوی را هدف گرفته بود و به ‌دنبال ناامید کردن مردم از نظام مقدس اسلامی و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و کاهش سرمایه اجتماعی بود که الحمدلله با ورود مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین، اساتید انقلابی و نخبگان حوزه و دانشگاه و همچنین با حضور پر شور ملت فهیم و شهید پرور نقشه شوم دشمنان قسم خورده و سردمداران گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب و اصحاب فتنه داخلی، نقش بر آب شد.

انگیزه اغتشاشگران تبیین شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ضمن ارج نهادن به جایگاه گفتگو و اعتراضات منطقی با محکوم کردن آشوب ها و اغتشاشات مدیریت شده اخیر، به بازخوانی و تبیین انگیزه‌های این تحرکات پرداخت و گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات معیشتی مردم نیستیم اما اگر مسئولان و آحاد مردم مواضع رهبری معظم را فصل الخطاب قرار دهند، با همکاری و تلاش مضاعف، مشکلات کاهش می یابد و با امید به فضل الهی و پشت کار و همت دولت محترم زندگی برای ملت‌مان سهل و آسان می گردد.

حکم مقام معظم رهبری لازم الاتباع است

استاد خارج حوزه علمیه قم در همین زمینه تاکید کرد: همان طور که در صحبت های هفته گذشته اشاره کردم و بر آن تاکید داشتم در این جا نیز تأکید می‌کنم؛ فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای؛ فصل الخطاب و حکم ایشان لازم الاتباع است.

وی افزود: به‌همین جهت لازم است سیاست‌گذاران فرهنگ و اندیشه و مسئولان تأمین نظم و امنیت کشور و همچنین دولت زحمتکش و دلسوز مردم با توجه به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت به مسائل کشور بپردازند و نگذارند خیانت فتنه‌گران و حامیان آنها در اذهان و افکار عمومی به فراموشی سپرده شود.

جهاد تبیین واجب است

آیت الله فقیهی در پایان با تصریح بر اینکه حساب فتنه‌گران از فتنه‌زده ها جداست خاطر نشان کرد: ما باید واقعاً خدای متعال را شاکر باشیم که به لطف الهی همه اقوام ایرانی از جمله: قوم کرد و بلوچ، علاقه مند و دلبسته اسلام، ایران و مدافع واقعی انقلاب اسلامی بوده و هستند و دشمنی مستکبران و غلام های فریب خورده و منحرفین داخلی باعث نمی شود که میان آن ها و دیگر اقشار و اقوام تضاد و درگیری رخ دهد.

وی ادامه داد: ولی مسئولان و آحاد مردم بدانند شاید این اولین و آخرین فتنه نباشد؛ لذا تذکر من به منفعلان، سکولارها و همچنین فرزندان جوان و پر شور میهن اسلامی این است که چشم باز کنند و ببینید چه کسی آنها را مدیریت می‌کند و به میدان می‌فرستد و همچنین مسئولان ما هم باید این قضایای اخیر را به طور شفاف برای مردم باز گو کنند و ماهیت فتنه گران، تجزیه طلب ها و عناصر وابسته را با کارهای هنری و اطلاع رسانی دقیق و هنرمندانه تبیین کنند. اینکه بارها در سخنرانی ها و کلاس درس گفتیم و ابعاد مختلف جهاد تبیین را تشریح نمودیم و بارها عرض کردیم جهاد تبیین بر همه واجب است، ثمره اش این جاها ظاهر می شود.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات