۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۱۱۹

دیدار مدیرکل اوقاف قم با خانواده طلبه شهید زاهدلویی

دیدار مدیرکل اوقاف قم با خانواده طلبه شهید زاهدلویی
مدیرکل اوقاف استان قم در دیدار خانواده شهید زاهدلویی گفت: این شهید، طلبه ای جهادگر و پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید مهدی زاهدلویی اظهار کرد: خداوند در سوره یس از قول شهید نقل میکند: که شهدا در نزد خداوند می‌گویند کاش خانواده ما، مقام ما را می‌دانستند و درک می‌کردند.

وی افزود: اگر شما مقام شهید زاهدلویی را می‌دانستید، امروز همه غم و غصه خود را فراموش کرده و احساس عظمت می‌کردید کما اینکه امروز هم در اوج اقتدار و عظمت هستید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همه صلحا و مومنان به مقام شهدا غبطه می‌خورند گفت: شهادت برکتی است که نصیب بندگان خاص خدا می‌شوند و به رابطه میان پروردگار و بندگانش مربوط می‌شوند.

وی ادامه داد: شهادت شهید مهدی زاهدلویی را به خانواده او تسلیت و تبریک می‌گویم و مطمئن هستم در روز قیامت، نه تنها شفیع خانواده و نزدیکانش خواهد بود، بلکه برای بسیاری دیگر از مردم هم شفاعت خواهد کرد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی شهید زاهدلویی عنوان کرد: طلبه‌ای جهادی بود و در کسوت خادمی افتخاری حرم امامزاده سید معصوم(ع) هم به زائران خدمت می‌کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: سفره شهادت پهن است و کسانی که شایستگی آن را داشته باشند به فیض آن خواهند رسید؛ اقتدار و عظمتی که امروز شیعه به آن دست یافته با خون همین شهیدان محقق شده و با خون شهدا به ظهور ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همگی به شهادت رسیدند تا دین خدا پایدار بماند گفت: وظیفه ماست که در صحنه باشیم و از دشمنان خدا هراسی نداشته باشیم، این مستکبران هستند که باید بترسند؛ امروز بر دستان پدر این شهید بزرگوار بوسه می‌زنیم و گوشه چادر مادر شهید را می بوسیم که چنین فرزندی را تربیت و به جامعه معرفی کردند.

حجت الاسلام اسکندری افزود: در طول چهل و اندی سال گذشته، خانواده‌های گمنامی بودند که به واسطه مسئله شهید و شهادت، پرآوازه شدند و این به خاطر برکت خون شهید است هر چند از دست دادن فرزند، غمی جانکاه و سخت است.

گفتنی است، شهید زاهدلویی در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه از ناحیه قلب با سلاح سرد توسط اغتشاش‌گران مجروح و پس از یک هفته تحمل جراحات، دهم مهر ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید زاهدلویی عصر روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۵، بعد از اقامه نماز میت در حرم حضرت معصومه(س) و تشییع، در گلزار شهدای امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) واقع در محله امامزاده ابراهیم به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات