۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۲۱۱۶۱

بازخوانی و رونمایی ۲۲ اثر صوتی در روایت فتح

بازخوانی و رونمایی ۲۲ اثر صوتی در روایت فتح
مراسم رونمایی و بازخوانی از ۲۲ عنوان کتاب صوتی و رادیویی با حضور مدیرعامل انتشارات روایت فتح و جمعی از هنرمندان و نویسندگان ادبیات پایداری و مقاومت برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در این مراسم سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به الزامات پرداخت به تولیدات صوتی و رادیویی در روایت فتح گفت: به نظر بنده کتاب رادیویی به‌مثابه سینماست چرا که عناصری مثل متن قوی، صدای پرکشش، لحن مسلط، موسیقی مناسب که باذوق و خلاقیت مجری درهم‌تنیده می‌شود، به شخصیت‌های قصه روح می‌بخشد و در تصویر‌سازی ذهنی مخاطب نسبت به موقعیت روایت‌شده بسیار کمک می‌کند. از همین رو من معتقدم کتاب رادیویی به دلیل به خدمت گرفتن همه این عناصر اصلی به غیر از تصویر که آن هم با هنر اجرا صحیح و استفاده از آوا و آهنگ صدا و تصویر‌سازی ذهنی جبران می‌شود، سینماست.

همچنین مجید بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه نیز با یادآوری عقبه و هویت روایت فتح در تولیدات مؤثر حوزه فرهنگ و هنر گفت: روایت فتح با عقبه و هویت خودش نیازی به بیان‌های بنده و امثال بنده ندارد، مسئله روایت یک نسبتی با بیان و بیانگری دارد. ما در حوزه متن و روایت توانستیم یک روزنه‌ای را باز کنیم مثل روایت فتح، فتوحاتی را به دست بیاوریم، ولی در حوزه بیان و روایتگری همچنان منتظر اتفاق‌های خوب هستیم و امیدواریم این آثار تولیدی بتواند ما را در این حوزه به جایگاه‌های برتر برساند. مقوله روایت با بیان و گویش مقوله‌ای جدید و نو را برای ما باز می‌کند و می‌توانیم قله‌های بهتری را فتح کنیم.

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح نیز با توجه به استقبال مخاطبان از تولیدات صوتی این مجموعه گفت: الحمدلله استقبال خوبی نیز از آثار صوتی روایت فتح صورت گرفته است مانند کتاب رادیویی اینک شوکران، ولی ما مصمم به استفاده از این ظرفیت مهم در انتشارات روایت فتح هستیم تا ان‌شاءالله به روزی برسیم که در کنار انتشار هر عنوان کتابی، کتاب صوتی آن نیز آماده شود و مخاطبان ما به‌خصوص جامعه و قشر عزیز روشن‌دلان نیز از آن بهره ببرند.

انتشارات روایت فتح پیش‌تر نیز در هفته دفاع مقدس از هشت عنوان کتاب با موضوع سرداران شهید استان فارس در شهر شیراز رونمایی کرده بود.

ارسال نظرات