۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۷۲۱۱۸۷
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

احزاب و گروه‌های سیاسی موضع صریح خود نسبت به وقایع اخیر را اعلام کنند

احزاب و گروه‌های سیاسی موضع صریح خود نسبت به وقایع اخیر را اعلام کنند
اصفهان ـ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: احزاب، گروه ها، جریان های سیاسی و قانونی و اقلیت های مذهبی موضع صریح خود نسبت به وقایع اخیر را اعلام نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای اطلاع رسانی استان اصفهان، با اشاره به حوادث اخیر و موضع صریح رهبر معظم انقلاب، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اظهار نظرهایی از جانب افراد مختلف از جمله خواص در آغاز حوادث اخیر اعلام شد که به نظر ما این اظهارنظرها و بیانیه ها چراغ سبز را به دشمنان و فتنه‌گران نشان داد اما حال که همگان درک کردند دشمن پشت این موضوع است وقت آن رسیده که موضع افراد و گروه های مختلف از جمله خواص روشن شود.

وی در ادامه افزود: حوزه سیاسی استان از تمام احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی و قانونی می خواهد که موضع خود را در قبال پاره کرده قرآن کریم، آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران، اغتشاش و تعرض به اموال عمومی و خصوصی مردم، تعرض به افراد با حجاب و ارزشی و اهانت به اصل نظام مشخص کنند‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سکوت در این موضوع علامت رضایت است و جایز نیست، اظهار کرد: هر حزب و گروهی که در این زمینه موضع نگرفت یعنی موافق اوباش و آشوب گران بوده است. ما حتی نمی گوییم موضع له یا علیه بگیرند و نمی خواهیم از لحاظ سیاسی تایید یا تکذیب کنند می خواهیم نظر شخصیت ها و خواص مشخص شود. ممکن است انتقادهایی نیز وجود داشته باشد اما وقت آن رسیده که خط اصلی فکری افراد روشن شود.

جان‌نثاری ادامه داد: توقع ما این است که اقلیت های مذهبی نیز موضع خود را نسبت به حوادث اخیر از جمله آتش زدن کتاب آسمانی ما اعلام کنند. از طرفی پرچم ایران برای همه ماست و تفاوتی بین ما و اقلیت ها در این موضوع وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اطلاع رسانی صریح، صحیح و به موقع عنوان کرد: اگر در همین حادثه فوت خانم جوان در مقر پلیس، ۴۸ ساعت وقت طلایی از دست نرفته بود و اطلاع رسانی سریع و به موقعی انجام شده بود بستر حوادث اخیر برچیده می شد. از این رو روایت اول بایستی صریح و در زمان طلایی خود به مخاطب ارائه گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی صحبت می شود که دشمن تمام خود را به کار گرفته و هر لحظه آماده است بر هر بستری سوار شده و امنیت کشور را دچار خدشه کند برخی افراد موضع می گیرند و می گویند این اندیشه صحیحی نیست. بایستی این را بدانیم که دشمن همیشه بیدار است و اگر غفلت کنیم بی رحمانه بر ما می تازد.

جان­نثاری با بیان اینکه قدرت رسانه نباید نادیده گرفته شود، گفت: در حوادث اخیر جولان رسانه های بیگانه باعث شد امنیت کشور ما دچار مشکل شود؛ این موضوع اهمیت رسانه را برای همگان روشن کرده است. از طرفی بایستی از ظرفیت رسانه های کشورمان به خوبی استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به فعال شدن گسل های قابل پیش بینی در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: ما می دانستیم که پساکرونا در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مسائل زیادی را خواهیم داشت. بیش از دو سال بنا به ضرورت تمام ورودی های فرهنگی و معنوی دانش آموزان ما به دلیل آموزش های غیرحضوری مسدود شد و در معرض ولنگاری فضای مجازی قرار گرفتند حال قابل پیش بینی بود که در حوادث اخیر اینگونه دچار احساس و هیجان شوند.

جان‌نثاری، داشتن برنامه برای نسل جوان را ضروری دانست و تصریح کرد: این نسل باید بیاموزد که موقع اعتراض نباید به هویت خود آسیب بزند. در حوادث اخیر در کنار این هیجاناتی که در جوانان ما وجود داشت برخی گروه های خشن نیز حضور داشتند و بسیار وحشیانه و بی رحمانه عمل کردند.

وی ادامه داد: اعتراضات و اغتشاشات بایستی دسته بندی شود برخی جوانان و نوجوانان براساس هیجانات در حوادث اخیر شرکت کردند این معترضین فرزندان ما هستند بایستی آگاه شوند و اجازه ندهیم استکبار فرزندان ما را ببلعد‌. اما در برابر اوباش و فتنه گران بایستی موضع صریح گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اگر جلوی اوباش گرفته نشود دیگر هیچ کس امنیت نخواهد داشت، گفت: البته دشمن می داند که استحکام نظام به حدی زیاد است که با این حرکت ها آسیبی متوجه جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد اما به دلیل بی نظمی و در معرض خطر قرار دادن امنیت کشور با قدرت با فتنه گران برخورد خواهد شد.

جان‌نثاری با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر وظیفه ما در ۱۳ آبان و ۲۵ آبان که به نام اصفهان نامگذاری شده است سنگین تر از گذشته است. سیاست ملی رسانه ها در بزرگداشت ۱۳ آبان این است که پیش نیاز دشمن شناسی را کار کنند و شاخص های این استکبار را به مردم بیاموزند. در رابطه با ۲۵ آبان نیز در خصوص جهاد و شهادت و فرهنگ مردم شهر و استان در این دو حوزه به خوبی کار شود.

وی در خصوص رویکرد رسانه ها در حوادث اخیر خاطرنشان کرد: لزوم حفظ آرامش و امنیت مردم توسط رسانه ها مورد تأکید است همچنین رسانه ها در این موضوع از ذهن جامعه شبه زدایی کنند و تقویت نیروی پلیس و احترام به حافظان امنیت را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: آموزش و پرورش برای ۱۳ آبان بحث دشمن شناسی و استکبار ستیزی را در دستور کار قرار دهد و سایر دستگاه ها نیز در رسیدن به این هدف کمک کنند. در دانشگاه ها نیز کرسی های آزاد اندیشی در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی برگزار شود تا بسیاری از شبهات در ذهن نوجوانان و جوانان ما زدوده شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات