۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۲۱۲۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم بازسازی و مرمت و احیای مکان‌های منتسب به مفاخر علمی

لزوم بازسازی و مرمت و احیای مکان‌های منتسب به مفاخر علمی
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ضرورت معرفی مفاخر کاشان بر لزوم بازسازی و مرمت و احیای مکان‌های منتسب به مفاخر علمی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: مفاخر شهرستان کاشان نه تنها برای مردم بلکه حتی برای بسیاری از مردم ایران نیز ناشناخته است.

وی همچنین به لزوم بازسازی و مرمت و احیای مکان‌های منتسب به مفاخر علمی و دینی اشاره کرد و افزود: منزل علامه فیض کاشانی در قمصر کاشان و منزل نراقیین در شهر نراق مرمت و بازسازی و احیاء شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر معرفی مفاخر شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با همکاری دیگر سازمان‌های متولی و مرتبط با چاپ و انتشار جزوه‌های کوچک و کم هزینه می توانند گام بلندی برای معرفی مغاخر کاشان بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با منطقه کاشان استخراج و جمع آوری شود تا در مجموعه‌ای چاپ و در اختیار مراکز علمی و علاقمندان قرار بگیرد.

وی از کاشان به عنوان سرزمین علما و مفاخز علمی بسیاری همچون علامه فیض کاشانی، سپیده کاشانی، محشتم کاشانی نام برد و اظهار داشت: برخی از مفاخر شهرستان کاشان در عرصه بین المللی شناخته شده هستند.

 نماینده ولی فقیه در کاشان به تأسیس بنیاد مفاخر کاشان و تهیه اساسنامه آن براساس مؤلفه های ملی و فراملی آن تأکید کرد و افرود: اعضای کمیته‌های زیر مجموعه بنیاد مفاخر کاشان انتخاب و معرفی شوند./1307/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات