۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۲۵۱

فراتحلیلی از نظرات موافقان و مخالفان فیلترینگ + دانلود

فراتحلیلی از نظرات موافقان و مخالفان فیلترینگ + دانلود
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی «فراتحلیلی از ادله موافقین و مخالفین فیلترینگ اینستاگرام» منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی «فراتحلیلی از ادله موافقین و مخالفین فیلترینگ اینستاگرام» منتشر کرده است.

یکی از مسائل بحث برانگیز کشور که سال هاست در میان خواص و عوام مردم مطرح بوده است، مسئله فیلترینگ است. این مسئله جنجالی، به ویژه در زمانی که بحث مسدودسازی یک یا چند سکوی خارجی از سوی حاکمیت مطرح می شود، به اوج حساسیت خود می رسد.

امروز نیز در شرایطی که کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل مدیریت التهاب و اغتشاشات، دسترسی به سکوهای خارجی از جمله واتساپ و اینستاگرام را محدود ساخته است، زمزمه تداوم این مسدودسازی به گوش می رسد.

بدیهی است که با وجود حدود ۵۰ میلیون کاربر فعال و نیمه فعال، این موضوع به سرعت به یکی از پرچالش ترین موضوعات فضای مجازی تبدیل شود و مجددا گفتگوهای موافقان و مخالفان فیلترینگ، بیش از پیش داغ شود.

از این رو دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی، در میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی و نخبگان سیاسی و مدیریتی، این موضوع را به چالش گذاشت و به طور مبسوط، نظرات طرفین مسموع گردید.

در ادامه فراتحلیلی از ادله موافقین و مخالفین فیلترینگ اینستاگرام از جنبه های اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی و نظر نهایی این دفتر معروض می گردد. امید است که در جهت تصمیم گیری شورای عالی فضای مجازی در این خصوص، مفید فایده واقع شود.

دانلود

ارسال نظرات