۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۷۲۱۲۶۳

وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین گروه‌های اسلامی امری لازم و ضرروی است

وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین گروه‌های اسلامی امری لازم و ضرروی است
استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: حوادث روزهای اخیر استان یک پیام مهم برای جهانیان و دشمنان داشت؛ که هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند وحدت موجود بین اقوام و طوایف مختلف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی را دچار خدشه کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، «حسین مدرس خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان با صدور پیامی هفته وحدت را گرامی داشت. متن پیام به شرح زیر است: هفته وحدت مصادف با دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول، میراث گران‌بهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به عنوان پرچم‌دار وحدت مسلمانان در پی پیشنهاد بی‌نظیر آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) با هدف اتحاد و نزدیک شدن تمامی مذاهب اسلامی است تا زمینه همبستگی و همدلی جهان اسلام را بیش از پیش فراهم آورد.

روشن است که وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین گروه‌های اسلامی امری لازم و ضرروی است زیرا وحدت میان شیعه و سنی باعث می‌شود تا جهان اسلام به عنوان ید واحده، دژ و حصن حصار یکپارچه مقابل دسیسه‌های قدرت‌های استکباری مصون بماند و ما امروز به عنوان امت واحده در برابر این نعمت الهی قرار داریم.

حوادث روزهای اخیر استان یک پیام مهم برای جهانیان و دشمنان داشت؛ که هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند وحدت موجود بین اقوام و طوایف مختلف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی را دچار خدشه کند.

دشمن این روزها در حالی که خودش در موضع ضعف قرار دارد به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی برای مردم در جای جای ایران قوی به ویژه استان‌های مرزی است چرا که به عینه درک می‌کند سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی با همبستگی بی مثالش هر روز بیش از پیش به پیشرفت و آبادانی نزدیک می‌شود.

مردم غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان به خوبی واقف‌اند که تلاش دشمنان نمی‌تواند موجب بر هم زدن وحدت و انسجامی که به قدمت این دیار اساطیری در عمق جان آنها ریشه تنیده، بشود که صد البته با وجود علمای آگاه شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات، سران طوایف، معتمدین، متنفّذین و صاحبان قلم و بیان، دشمنان هر بار شکستی سخت‌تر از گذشته متحمل شده و می‌شوند و سیستان و بلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت در کشور شناخته می‌شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت و تبریک میلاد سراسر نور و رحمت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، از خداوند متعال مجد و عظمت نظام اسلامی و سلامتی و بهروزی تمامی مردم شریف و صبور استان را مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/392/./؛

ارسال نظرات