۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۲۱۳۰۴
آیت الله رمضانی:

ادب از ویژگی های بارز علامه حسن زاده آملی بود

ادب از ویژگی های بارز علامه حسن زاده آملی بود
آیت الله رمضانی در مراسم نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: به اقرار حضرت آیت الله جوادی آملی هیچکس به اندازه این عالم به یاد مرحوم حسن زاده آملی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت علامه حسن زاده آملی در سالن همایش‌های دارالشفا گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی به علت کسالت نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند و در صحبت‌های خود گفتند که هیچ کس به اندازه من به یاد آن مرحوم نیست.

وی با بیان اینکه ۲۰ مرکز فرهنگی اعم از حوزه و دانشگاه در برگزاری این مراسم شرکت داشتند، ادامه داد: سال‌ها وقت و بی وقت مزاحم علامه حسن زاده می‌شدم که اواخر عمر چندین سال بسیار دیر به دیر خدمت می‌رسیدم و خدمت وی گفتم توفیق کم شده که در پاسخ گفت پس از فوت همسر بسیار غصه دار شدند؛ سخن را به جایی دیگر برد و به طور کل به همسرشان بسیار علاقه داشتند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ادب حضرت آیت الله جوادی آملی مورد تحسین همگان است، افزود: قبل از ارتحال علامه حسن زاده آملی خدمت آیت الله جوادی رسیدم که احوال علامه را پرسید و گفتم حافظه کوتاه مدت دچار آسیب شده که آیت الله جوادی گفت اینگونه نیست، بگویید حالت انصراف پیدا کرده است و این دنیا ارزش ثبت شدن دیگر ندارد و به عالم ملکوت توجه پیدا کرده است.

دبیر مراسم نکوداشت علامه حسن زاده آملی در پایان گفت: مرحوم آیت الله فاضل در خصوص ادب آیت الله جوادی آملی گفته است اگر ادب وی را تقسیم به کل حوزه علمیه کنیم همه طلاب با ادب می‌شوند.

ارسال نظرات