۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۲۱۳۳۴
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم خبر داد؛

برگزاری جشن میلاد پیامبر مهربانی‌ها در ۲۵ بقعه شاخص قم

برگزاری جشن میلاد پیامبر مهربانی‌ها در ۲۵ بقعه شاخص قم
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: ۲۵ بقعه شاخص استان قم، میزبان جشن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بر این اساس در بقاع متبرکه و موقوفات شاخص بخش‌های مختلف قم و شهرستان‌های استان قم، مراسم جشن و سرور و همچنین محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته از قم و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، پنجشنبه 21 مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) برنامه‌ریزی شده که مراسم مذکور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی آغاز می‌شود و در ادامه کربلایی سید علی رضا روحانی به مداحی و مولودی‌خوانی می‌پردازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: این ویژه برنامه از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون تلویزیون اینترنتی تیوا و سایت آپارات در صفحه اختصاصی حرم مطهر با شناسه @hazret_moosa به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) ویژه خواهران، پنجشنبه عصر از ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) آغاز می‌شود؛ در این مراسم شاهد سخنرانی اساتید حوزوی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت خواهیم بود، همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء هم مراسم جشن دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام پناه‌زاده و مداحی یدالله صادقی در این بقعه متبرکه تدارک دیده شده است.

جباری خاطرنشان کرد: جشن میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، در شب هفدهم ربیع بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امامزاده ابراهیم و محمد(ع) تدارک دیده شده است؛ همزمان با روز میلاد هم محفل انس با قرآن کریم از ساعت 10 در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم بیان کرد: مرکز افق بقعه مطهر علی بن بابویه قمی(ره) با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم، ویژه برنامه ساروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را برگزار کرد؛ این ویژه برنامه چهارشنبه 20 مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی استاد ماهری و مولودی‌خوانی ذاکران نوجوان برتر استان قم در بقعه مطهر علی بن بابویه واقع در کوی دو خیابان انقلاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه اجرای مسابقات متنوع و اهدای جوایز ارزنده به برگزیدگان و قرعه‌کشی و اهدای کمک هزینه مشهد مقدس به شرکت‌کنندگان، از دیگر بخش‌های مراسم جشن چهارشنبه شب بود گفت: در این ویژه برنامه خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و خادمیاران فعال مرکز افق بقعه علی بن بابویه قمی(ره) هم حضور داشتند و در نهایت همه شرکت‌کنندگان مهمان ضیافت شام بودند.

جباری اضافه کرد: مسجد جامع قم به عنوان یکی از مراکز معتبر و قدیمی مذهبی در ناحیه یک اوقاف شهرستان قم، طی دو روز میزبان مراسم جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) خواهد بود؛ بر این اساس مراسم میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و امام جعفر صادق علیه السلام پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۱ و ۲۲ مهر بعد از نماز مغرب و عشا با مداحی آقای فیاضی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صحفی در این مکان مقدس تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: جشن میلاد پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، پنجشنبه 21 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه برنامه شامل قرائت قرآن و اجرا توسط استاد علیزاده، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی سید محسن بنی فاطمه است و در ادامه شاهد اجرای گروه سرود ولایت و اهدای هدایای تبرکی به دارندگان اسامی محمد و صادق به قید قرعه خواهیم بود.

جباری با بیان اینکه حرم مطهر امامزاده احمد (علیه السلام) معروف به احمد میانی، پنجشنبه این هفته بیست و یکم مهر ماه همزمان با نماز مغرب و عشا میزبان مردم قم به خصوص مجاورین این بقعه متبرکه برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اعظم( صلی الله علیه و آله و سلم) امام جعفر صادق (علیه السلام) خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برجسته بین‌المللی استاد حاج حمیدرضا احمدی وفا آغاز می‌شود و در ادامه شاهد سخنرانی حجت‌الاسلام صمدانی رئیس اوقاف ناحیه یک و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت خواهیم بود؛ همچنین قرار است به شرکت کنندگان در این مراسم و دارندگان اسامی محمد و صادق نیز جوایزی اهدا شود.

ارسال نظرات