۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۲۱۳۴۴
حجت الاسلام عطایی:

سیل هم برای حجاب همسر آقامصطفی تعظیم کرد

سیل هم برای حجاب همسر آقامصطفی تعظیم کرد
همرزم جبهه فرهنگی مرحوم حجت الاسلام نصیری گفت: حجاب دغدغه آقا مصطفی و همسرشان بود و تا آخرین لحظه پای آن ایستادند.

به مناسبت سالروز درگذشت طلبه جهادی حجت الاسلام مصطفی نصیری حجت الاسلام عطایی همرزم جبهه فرهنگی و جهادی مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با بیان بخش هایی از زندگی این جهادگر حوزه خدمت گفت: محل تولد مصطفی قم بود اما تا ده سالگی در ابهر زندگی می کرد و حدود دوسالی نیز در شهر الوند بود، سپس در شهر قزوین و قم ساکن شد.

روحانی حوزه علمیه قم با اشاره به آشنایی خود با جهادگر حوزوی ابراز کرد: این جهادگر حوزوی سال 89 برای تحصیل علوم حوزوی به شهر مقدس قم هجرت کرد و آشنایی ما از همان سال در مدرسه اباصالح (عج) آغاز شد و حدود 12 سال مصطفی صمیمی ترین دوست و رفیق من بود.

وی ادامه داد: مصطفی از همان سال های ابتدایی، تبلیغ خود را به صورت دانش آموزی در مدارس مشهد شروع کرد و از آن پس با درک نیاز تبلیغ و ارتباط با دانش آموزان به سمت مناطق محروم کشور مثل کرمان شتافت.

حجت الاسام عطایی با تشریح اینکه نصیری از طبع شعر خوبی برخوردار بود، تصریح کرد: از سال 92 طبع شعر مصطفی به نقطه بلوغ خود رسیده بود و شعرهای پخته‌ای در مضامین آیئنی و قابل انتشار می سرود، چنانکه استاد مجاهدی پدر شعر آیئنی کشور با ارسال پیامی درگذشتشان را تسلیت گفت؛ برای نمونه این بیت را از او در ذهن دارم که می گفت؛ آنقدر می روم که نفس کم بیاورم، در انتظار حادثه ای فوق العاده ام.

سیل هم برای حجاب همسر آقا مصطفی تعظیم کرد

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی مرحوم حجت الاسلام نصیری ابراز داشت: مصطفی عاشق خدمت بود از این رو بیشتر مناطقی که برای تبلیغ انتخاب می کرد مناطق محروم یا مناطقی که بیشترین خدمت را می طلبید را انتخاب می کرد حتی در ایام کرونا که تبلیغ تحت الشعاع قرار گرفته بود نیز دست از خدمت نکشید و با حضور  خود در مراکز درمانی سنگر خدمت را پر کرده بود.

همرزم جبهه فرهنگی مرحوم حجت الاسلام نصیری عنوان کرد: بخشی از فعالیت های مصطفی معطوف به فعالیت های رسانه ای بود، آقا مصطفی معتقد بود باید فعالیت های تبلیغی و مذهبی را با رسانه به گوش همگان رساند و با استفاده از ظرفیت رسانه اسلام را به دنیا شناساند.

وی ادامه داد: کانال قطره قطره از جمله فعالیت های رسانه ای و تبلیغی مصطفی در راستای کمک به ایتام و فقرا بود، کاری که همچنان برای او به عنوان باقیات و صالحات به یادگار مانده است.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه اخلاق و رفتار آقا مصطفی و همسرشان بهترین شیوه امربه معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: مصطفی و همسر مرحومشان نمونه بارز یک انسان آمر به معروف و ناهی از منکری بودند که هیچکس را با لحن و رفتار خود مورد رنجش قرار نمی دادند بلکه قبل از گفتار با رفتار امر به معروف و نهی از منکر می کردند.

وی افزود: این آمر به معروف و ناهی از منکر در ماجرای رحلت شهادت گونه آنها به وضوح به اثبات رسید، نوع حجاب همسر مرحومه شان خود گویای همه چیز بود، آنها حتی در آخرین لحظه ای که تنها بدنشان متعلق به این دنیا بود نیز با حجاب و عفاف خود به نسل امروز درس حفظ از ارزش ها و حجاب فاطمی و زینبی دادند.

حجت الاسلام عطایی افزود: مرحومه موسوی نژاد همسر آقا مصطفی قبل از اینکه بخواهد کسی را نهی کند ابتدا به او هدیه می داد هرچند بسیار ساده اما این شیوه آنها بود که باید قبل از نهی رفیق شد و با محبت رفتارها را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل هم حجاب را از همسر آقا مصطفی نگرفت، اذعان کرد: اگر آن عکس معروف را مشاده کرده باشید در حالی که سیل همه چیز را با خود از بین برده بود اما می توان دید در همان حال همسر مرحومشان چنان حجابی دارد که انگار سیلی اصلا نیامده است و این دو با همان صلابت به دیار ابدی شتافتند.

ارسال نظرات