۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۷۱۳

برنامه «باران مهربانی» برترین برنامه در معاونت صدا

برنامه «باران مهربانی» برترین برنامه در معاونت صدا
برنامه «باران مهربانی» رادیو معارف با مشارکت آستان قدس رضوی توانست، مادران معسری که بدهی آنان کمتر از یک‌صدمیلیون تومان بود را از طریق کمک‌های مردمی، از زندان آزاد کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، برنامه «باران مهربانی» که در ارزیابی داوران، برترین برنامه معاونت صدا در حوزه مواسات و همدلی انتخاب شد، با هدف ترویج سنت حسنه مواسات و همدلی با همکاری آستان قدس رضوی طراحی و از رادیو معارف پخش شد.

محمدجواد محمدی تهیه کننده برنامه«باران مهربانی» به گزارشگر روابط عمومی رادیو معارف گفت: رادیو معارف با اعزام و استقرار تیم برنامه ساز به مشهد مقدس، فعالیت خود را برای اجرای برنامه‌ای زنده و شبانگاهی همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز کرد.

برنامه باران مهربانی ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه پخش شد و از روز نخست، پویشی به منظور آزادسازی مادران معسر جرائم غیرعمد مالی از زندان، با همکاری آستان قدس و از طریق کد دستوری #۸* شکل گرفت که تا روز دهم ماه رمضان ادامه یافت و به حول و قوه الهی کلیه ی مادران معسری که بدهی آنان کمتر از یک‌صدمیلیون تومان بود، از طریق کمک‌های مردمی، آزاد شدند.

در این حرکت خداپسندانه و پیرو گزارشی که مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ارائه کردند تا پایان ماه مبارک رمضان، با هزینه‌کرد کمک‌های مردمی از سوی آستان قدس رضوی، تعداد ۸۶ مادر معسر زندانی در ۲۱ استان و ۳۹ شهرستان آزاد شدند.

تهیه کننده برنامه باران مهربانی در ادامه توضیح داد؛ پس از این اتفاق مبارک، برنامه «باران مهربانی» پویش به عشق علی«ع » را که معاونت صدا متولی آن بود، در دستور کار خود قرار داد. این پویش به عشق علی«ع» که با هدف کمک‌رسانی به ایتام شکل گرفته بود، می‌توان گفت تنها برنامه‌ای بود که به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی این پویش را پشتیبانی ‌کرد.

گفتنی است؛ در پویش به عشق علی «ع» با دعوت از خیّرین، مجریان و تهیه‌کنندگان رادیو برای پیوستن به پویش به عشق علی«ع» موجی از همدلی برای همراهی با این طرح ملی ایجاد شد و کمک‌های مالی این بزرگواران با خیل کمک‌های مردمی تأثیر بسیاری در آزادسازی مادران معسر جرائم غیرعمد مالی از زندان و کمک‌رسانی به ایتام داشت.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات