۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۲۱۳۴۵
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی:

توهین به مقدسات اهل تسنن، ضرر محض است

توهین به مقدسات اهل تسنن، ضرر محض است
استاد درس خارج حوزه گفت: شیعیان تندرو که لعن و دشنام می فرستند خیال می کنند به صدیقه طاهره خدمت می کنند در حالیکه دارند خیانت می کنند زیرا این مسائل جز ضرر هیچ چیز ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی ربانی گلپایگانی استاد درس خارج علم کلام حوزه علمیه در درس خارج خود گفت: وقتی اسم وحدت مطرح می شود برخی سؤال می کنند مگر می شود در عین اینکه اختلاف وجود دارد، یکی شد؟

وی ادامه داد: مراد این است که بر جهات اشتراک تاکید شود و موارد اختلاف را بزرگنمایی نکنیم و اختلاف علمی و اعتقادی را به خصومت بدل نکنیم. گاهی اختلافات شدید در فقه شیعه وجود دارد اما خصومتی نیست.

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه کسی که ناصبی است مسلمان نیست، گفت: شیعیان تندرو که لعن و دشنام می فرستند خیال می کنند به صدیقه طاهره خدمت می کنند در حالی که دارند خیانت می کنند زیرا این مسائل جز ضرر هیچ چیز ندارد.

وی با اشاره به سفرهای خود در کنفرانس های وحدت ابراز کرد: با علمای اهل تسنن بحث و گفتگو می کردیم و رفیق بودیم و غذا می خوردیم و این صمیمیت بین شیعه و سنی در ایران نهادینه است؛ در درس شیخ مفید زیدیه، اشعری و حتی معتضدی شرکت می کرده که مرحوم سید مرتضی در کتاب الفصول المختاره اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت سفارش کردند محاسن کلام ما را بگویید که مردم سرازیر می شوند زیرا سیره اهل بیت جذابیت دارد. در مباحث خود امام ابوحنیفه را با امام صادق مقایسه کنید و با همین بحث بسیاری جذب می شوند زیرا من از این شیوه بسیار نتیجه گرفتم.

ارسال نظرات