۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۶۸۲۱۲
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی:

با داشتن دوستانی همچون سید کمال نیازی به دشمن نداریم

با داشتن دوستانی همچون سید کمال نیازی به دشمن نداریم
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی به بازتاب سخنان سید کمال در بین علمای وهابی اشاره کرد و گفت: چنین سخنانی زمینه سوء استفاده وهابیون و دشمنان شیعه را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ربانی گلپایگانی استاد برجسته کلام اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان سید کمال حیدری در  خصوص کفر باطنی اهل سنت، گفت: بزرگانی همچون حضرت آیت الله سیستانی نسبت به سخنان سید کمال حیدری واکنش نشان دادند و آن را برخلاف سیره علما دانستند.

وی بیان داشت: از شنیدن سخنان ایشان در خصوص مسائل زنان و دیگر مسائل سخت ناراحت و متأثر شدم و لازم می دانم این سخنان به لحاظ علمی بررسی شود و اهل فن نسبت به آن ها پاسخ علمی ارائه دهند.

مدیر مسئول فصنامه کلام اسلامی به بازتاب سخنان سید کمال در بین علمای وهابی اشاره کرد و افزود: چنین سخنانی زمینه سوء استفاده وهابیون و دشمنان شیعه را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی جایگاه مباحث علمی را در گعده ها و مجالس علمی دانست و اظهار داشت: مهمترین اشتباه سید کمال این است که وی بحث علمی را به صحنه رسانه و بین عموم مردم می کشاند و مباحث علمی را به صورت سطحی و عامیانه مطرح می کند و این اشتباه بزرگی است و به طور قطع این روش مرضی حضرت ولی عصر(عج) نخواهد بود.

وی گفت: لازم است صاحب نظران در جایی که احتمال می دهند اظهار نظرها به نظام اسلامی و شیعه لطمه ای وارد کند، کتوم باشند و وقتی امیر المؤمنین با آن مقام بالا 25 سال صبر پیشه می کنند و از بیان بسیاری از مطالب صرف نظر می کنند تا به اسلام لطمه ای نخورد این باید برای ما الگو باشد.

استاد برجسته کلام اسلامی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای ما قابل فهم نیست کسانی که ادعای علمیت دارند و خودی به حساب می آیند ژست اپوزیسیون به خود بگیرند و شمشیر را علیه نظام اسلامی از رو ببندند؛ با داشتن دوستان این چنین نیازی به دشمن نداریم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عقیل
Sweden
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
استفسار
ايا عمار بن ياسر و سلمان الفارسي
أز عوام بودند یا خواص.
یعنی مادر زاد خواص بدنیا آمده و به حضرت رسول پیوستن.
یا مقامات بشری و آدمی و انسانی را چون عوام را طی کردن.
و به مومنین و عابدین و صالحین و متقین و مخلصین و هدف و مراد را به علیین را پایه پایه و درج بعد از درج طی کرده و به کمال خویش رسیدند.
آقا جان این حرفها از شما دور است.
اگر قرآن را خوب بفهمید درمیابید که چنین نیست بلکه چنان است.


شما حضرت عالی آیا با امام زمان روحی له الفداء اتصال داريد كه صلاحية حرف زدن بنیابت از ایشان که از کمال حیدری ناراضی هستن.
آیا روز حساب جوابگوی این گفته امروز خود هستید.

اتقي الله في الناس
و بالخصوص منهم العلماء.
يك نصيحة و بدرد ميخورد كه تا وقت هست جبران کنید.
1
0