۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۸۰۳۷
مسیر گمراهی؛

سمپاشی و تفرقه افکنی با هدف تأمین منافع

سمپاشی و تفرقه افکنی با هدف تأمین منافع
آیت الله بهشتی با اشاره به اینکه برخی برای تأمین منافع خود دست به سمپاشی و تفرقه افکنی می زنند، گفت: وحدت، اساس دینداری است.

آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره اظهارات نابخردانه سید کمال حیدری، این اقدام را محکوم کرد و با بیان اینکه وحدت، اساس دینداری است، گفت: مطالب تفرقه انگیز یا از روی عدم آگاهی یا از روی اغراض منفعت طلبانه و خصمانه از سوی برخی افراد مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی برای تأمین منافع خود دست به سمپاشی و تفرقه افکنی می زنند، ادامه داد: ما باید افرادی که آگاهی ندارند را از طرق مختلف نسبت به اشتباهاتشان آگاه ساخته و کسانی که از روی غرض ورزی دست به تفرقه افکنی می زنند را در ابتدا متنبه ساخته و اگر فایده ای نداشت تنبیه کنیم.

آیت الله بهشتی با بیان اینکه نمی توان نسبت به کسانی که نسبت به گفتمان وحدت آشنایی دارند و دست به تفرقه افکنی می زنند، خوشبین باشیم، افزود: این افراد برای تأمین منافع خود دست به اظهارات می زنند؛ همه ما باید در راه وحدت گام برداریم و مطالبی نگوییم که موجب اختلاف بین مسلمانان شود، بلکه باید شعار وحدت و امت واحده را در نظر گرفته و از کارهایی که موجب تفرقه می شود پرهیز کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تقویت راهبردهای وحدت اسلامی در انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: وحدت اسلامی متوقف بر توحید در عبادت و توحید در اطاعت است و اگر مسلمانان در سراسر دنیا به این موضوع پایبند باشند، بدون شک هیچگاه شاهد دو دستگی یا چند دستگی نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید در اصول دینداری با یکدیگر وحدت داشته باشند و از پرداختن به مسائل اختلافی پرهیز کنند، تأکید کرد: اسباب وحدت برای امت اسلامی فراهم است و باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

آیت الله بهشتی سیره اهل بیت(ع) در راستای حفظ وحدت مسلمانان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) هیچگاه اقدامات تفرقه انگیز انجام نمی دادند، ابراز داشت: امروز همه مذاهب اسلامی باید بدون توجه به اظهارات تفرقه انگیز برخی جریانات در مسیر وحدت گام بردارند و در این راه ثابت قدم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در دنیای امروز که استکبار با اسلام و امت اسلامی مخالف است باید وحدت داشته باشیم، مطرح کرد: دشمن می خواهد میان مسلمانان تفرقه بیاندازد تا به آسانی حکومت کند و ما باید هوشیار باشیم تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
عرض سلام و تشکر از زحمات شما لطفا بفرماییدسیاست حوزه در برابر سخنان کمال حیدری چیست؟
0
1