۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۷۹۵۸
مسیر گمراهی؛

طرح مسائل اختلافی در رسانه های خارجی با هدف ضربه زدن به گفتمان وحدت

طرح مسائل اختلافی در رسانه های خارجی با هدف ضربه زدن به گفتمان وحدت
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهبردهای انقلاب اسلامی در حفظ وحدت را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر لزوم تقویت این راهبردها گفت: حفظ نظام اسلامی متوقف بر حفظ وحدت است.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره اظهارات مغرضانه سید کمال حیدری، این اظهارات را محکوم کرد و گفت: مسأله گفت و گو به ویژه گفت و گوهای علمی یک امر لازم است و رهبر معظم انقلاب نیز مکرر فرموده اند که مباحث علمی باید با گفت و گو حل شود، بنابراین این مسیر هیچگاه نباید بسته شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی بحث علمی دارد باید آن را از طرق مختلف مطرح کرده و دیگران نیز آن را شنیده و پاسخ می دهند، اظهار داشت: افرادی هستند که مغرض بوده و دغدغه آنها طرح مسائل علمی برای رسیدن به حقیقت نیست، بلکه می خواهند با طرح بعضی از مباحث وحدت میان مسلمانان را از بین ببرند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه طرح مسائل اختلافی از سوی سید کمال حیدری در رسانه های خارجی با هدف ضربه زدن به گفتمان وحدت صورت گرفت، تأکید کرد: برخی افراد یا جریانات همچون جریان شیرازی و سید کمال حیدری گاهی برخی سخنان را بر زبان جاری می کنند که مایه اختلاف میان مسلمانان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اختلاف پراکنی از سوی هر شخصی چه شیعه باشد و چه سنی، محکوم است، ابراز کرد: اگر کسی دغدغه علمی داشته باشد می تواند آن را در محافل علمی یا در کتاب ها مطرح کند و پاسخ خود را بگیرد، اما طرح مسائل اختلافی در رسانه های خارجی کاشف از ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر مسأله وحدت تأکید داشته و دارند، ابراز کرد: مراجع بزرگوار تقلید اهانت به مقدسات سایر ادیان را حرام می دانند و برای حفظ وحدت تلاش می کنند، آنگاه عده ای مطالبی را مطرح می کنند تا وحدت میان شیعه و سنی را بر هم زده و میان آنها اختلاف بیافکند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه امروز هر کسی که ندای اختلاف را در حال حاضر بلند کرده و بخواهد جامعه را متزلزل ساخته و ایجاد دوقطبی کند، محکوم است و باید جلویش گرفته شود، تصریح کرد: ما می توانیم جلوی این افراد را با زبان نرم و نصیحت بگیریم، اما اگر با این روش دست از کارشان بر ندارند، ناچاریم به روش های دیگری با آن برخورد داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهبردهای انقلاب اسلامی در حفظ وحدت را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر لزوم تقویت این راهبردها عنوان کرد: اگر نظام اسلامی از بین برود هیچ جایگاهی برای مسلمانان وجود نخواهد داشت؛ حفظ نظام از اوجب واجبات بوده و باید دانست که این امر متوقف بر حفظ وحدت است، بنابراین اگر همه ما با یکدیگر هماهنگ بوده و از اختلاف پرهیز کنیم، بدون شک نظام نیز حفظ خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیوند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرجعیت، این نهاد را حافظ نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: این نهاد همواره درصدد حفظ نظام بوده و می خواهد اسلام و انقلاب به بهترین شکل تقویت شود؛ مراجع تقلید نیز همواره در این راستا حرکت می کنند و جلوی کسانی که می خواهند به هر شکلی خواسته یا ناخواسته نظام را تضعیف کنند را می گیرند.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین و مراجع تقلید همواره از طرق مختلف جلوی کسانی که نظام را مورد تضعیف قرار می دهند، می گیرند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات