۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۱۳۵۳
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه:

خدمتگذاری به مردم یکی از مصادیق تقوا الهی است

خدمتگذاری به مردم یکی از مصادیق تقوا الهی است
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اهمیت اسلام به خدمتگذاری به مردم گفت: ما در خدمتگزاری به مردم باید به ریشه کارتوحیدی خود توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در پیش نشست مجازی همایش «الهیات خدمت» که به صورت مجازی و با همت کارگروه امداد فرهنگی در پژوهشگاه مطالعات تمدنی و اجتماعی برگزار شد با اشاره به اهمیت اسلام به خدمتگذاری به مردم اظهار داشت: ما در خدمتگزاری به مردم باید به ریشه کارتوحیدی خود توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: ما وقتی با زاویه دینی به پدیده خدمتگذاری به مردم می نگریم، محور تمامی معارف و رفتارهای دینی را بر محور خدای یگانه تعریف می‌کنیم؛چرا که خداوند متعال محور تمام عالم هستی و امکان است و ما نسبتی که باید با خداوند پیدا کنیم نسبت ایمان است و محبت به دین یکی از مصادیق ایمان و از مواردی است که در روایات به آن بسیار اهمیت داده شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ابراز کرد: باید هر کاری را که خداوند نمی پسندد، ما نیز آن را نپسندیم و این یک اصل ایمانی در اسلام است که باید رحمت بین مومنین را پذیرفت و نسبت به کفار اشداء باشیم؛ درحالی که برخی پیامبر گرامی اسلام(ص) را تنها پیامبر رحمت می دانند؛ اما نباید غفلت شود که از دل همین رحمت است که اقتضا می‌کند تا نسبت به دشمنان خدا  و مردم، دشمنی کرده و با آنان مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه افزود: اگر جنگ های پیامبر گرامی اسلام(ص) را در نظر بگیریم، ایشان با کسانی می جنگیدند که مانع از هدایت بندگان خدا می شدند؛ چرا که پیامبر خاتم برای این آمده است که زنجیرهای زده شده بر افکار مردم را باز کند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بیان داشت: یکی از مصادیق مهم خدمت رسانی فرهنگی این است که با تبعیت از پیامبر رحمت ما نیز بتوانیم با زنجیرهایی که بر افکار مردم جامعه زده می شود مقابله کنیم و این مجاهدتی است به پیروی از پیامبر گرامی اسلام است؛ چراکه ایشان نیز با تبلیغات دروغین مشرکین مقابله و در آن باره روشنگری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطر نشان کرد: یکی از نشانه های ایمان قوی این است که ببینیم ما چقدر نسبت به مردم محبت و عشق می ورزیم؛ چراکه رسول گرامی اسلام در عشق ورزی و محبت نسبت به مردم سرآمد بود؛ به گونه ای از فرط محبت به مردم نزدیک بود خود را از بین ببرد و به همین خاطر است که در روایات بسیاری از ائمه معصومان(ع) نقل شده است که اساس خدمت به مردم محبت است و محبت است که تقوای افراد با آن سنجیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در پایان با اشاره به جهش ایمانی مردم بعد از انقلاب اسلامی ایران تا اکنون بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی فرصت های خوبی پدید آمد تا مردم در مباحث گوناگون ایمانی جهش پیدا کنند و عرفان امام خمینی(ره) با انقلاب یک عرفان اجتماعی پدید آورد و با روش های اجتماعی مباحث ایمانی را در بین مردم رواج داد.

ارسال نظرات