۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۲۱۴۵۳

راهپیمایی حماس و جهاد اسلامی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی

راهپیمایی حماس و جهاد اسلامی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه فعالیت‌هایی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و رد تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری، انجام دادند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، با شعار «وحدت میادین راه ماست و سیف القدس (شمشیر قدس) به غلاف نخواهد رفت» راهپیمایی جنبش جهاد اسلامی در خیابان‌های نوار غزه برگزار شد و در جریان آن تاکید کرد اجازه تنها ماندن هیچ میدان نبردی در فلسطین را نخواهد داد. جنبش جهاد اسلامی همچنین آمادگی مقاومت را در غزه برای پاسخ دادن به تجاوز‌های فزاینده اشغالگران در کرانه باختری و قدس، اعلام کرد.

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: باید بر وحدت ملت فلسطین و وحدت مقاومت فلسطینی و وحدت تسلیحات و سرزمین و ملت و هویت تاکید شود. برای همین مقاومت در غزه مانند مقاومت در جنین و مبارزان در شعفاط، همه ما یک ملتیم و نمی‌پذیریم و اجازه نخواهیم داد که هیچ میدان نبردی تنها بماند. ما تحت اشغال هستیم و مقاومت در برابر اشغالگر حق ماست.

نبیل دیاب از رهبران جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز گفت: ما از ملت خود در جنین و نابلس و قدس و ناصره و همه مناطق فلسطین حمایت می‌کنیم و به مبارزه خود تا ریشه کنی این اشغالگران ادامه خواهیم داد.

در همایش گسترده جنبش حماس نیز تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی علیه اردوگاه شعفاط محکوم و تاکید شد قدس محور منازعه و عامل انفجار هر انقلابی در برابر اشغالگران است و غزه که نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) را آغاز کرد همچنان شمشیر آن آخته است.

مشیر المصری از رهبران جنبش حماس نیز گفت: دشمن باید به خوبی بداند که هرگونه آسیب رساندن به مسجدالاقصی و یورش‌های روزانه به معنای اقدام تحریک آمیز بزرگ در برابر احساسات ملت ما و امت ماست و موجب انتفاضه و انقلاب همه مردم ما خواهد شد.

گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان خواستند هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف کند و از امت اسلامی نیز خواستند با عادی سازی که به منزله نشان دادن چراغ سبز به جنایات اشغالگران است، مقابله کنند. ساکنان غزه یک صدا مخالفت خود را با تجاوزگری علیه قدس و کرانه باختری اعلام و بر وحدت جغرافیایی و وحدت مواضع در برابر اشغالگران و توطئه‌های آن‌ها تاکید کردند.

ارسال نظرات