۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۴۵۴
مقام رسمی پاکستان:

ریاکاری غرب در قبال رویدادهای ایران غیرقابل قبول است

ریاکاری غرب در قبال رویدادهای ایران غیرقابل قبول است
آصف در واکنش به حوادث اخیر در ایران، رسانه‌های غربی را به تشدید اوضاع و دامن زدن به تحولات داخلی سایر کشورها متهم‌ کرد و افزود: رویکرد دوگانه غرب غیرقابل قبول است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، خواجه محمد آصف طی سخنرانی در یک رویداد رسانه‌ای در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی درباره ایران اظهار داشت: تحولات اخیر اساسا یک موضوع داخلی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و ما معتقدیم حکومت ایران قادر به رسیدگی به امورات خود است.

وی با سرزنش نسبت به نگاه دوگانه دولت‌های غربی و رسانه‌های آنان در قابل کشورهای منطقه به ویژه جوامع اسلامی، افزود: رسانه‌های غربی نباید با جهت گیری خاصی تحولات اخیر را دنبال کنند که منجر به واکنش‌های جنجالی از سوی شخصیت‌های تلویزیونی شود، در واقع رسانه‌های غربی نباید اوضاع را تشدید کنند.

وزیر دفاع پاکستان گفت: برخی هنجارها در کشورها اعمال شده که برای قرن‌ها ثابت شده که شامل اصول اسلامی و اخلاقی می‌شود لذا تثبیت این هنجارها کار دولت است.

وی افزود: اگر مسئله ای در ایران وجود داشته باشد، فکر می کنم مقامات این کشور می توانند در چارچوب موازین اسلامی و قانون اساسی خود به آن رسیدگی کنند.

پس اظهارات مداخله جویانه کشورهای غربی درباره آشوب‌های اخیر در ایران که با حمایت آمریکا و متحدان آن همراه است، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست، به اروپایی ها توصیه کرد با رویکردی واقع بینانه به موضوعات بنگرند.

حسین امیرعبداللهیان روز گذشته طی گفت‌وگوی تلفنی با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تحولات جاری کشور گفت: مرگ مرحومه مهسا امینی مایه تاسف همه ماست. در این خصوص گزارش دقیق و علمی پزشکی قانونی از سوی تعداد قابل توجهی از پزشکان فوق تخصص و افراد خبره ارائه شده است. همچنین اقدامات قضایی نیز در جریان است، البته این موضوع برای برخی مقامات غربی فقط یک بهانه است. پرسش این است که غرب در خصوص صدها پرونده قتل عمد زنان و کودکان در کانادا و آمریکا بویژه بدست پلیس چه کرده است!؟ نمی شود در اروپا خشن ترین مقابله با اغتشاش، عملی خوب و پسندیده باشد، اما همان کار در چارچوب قانونی در ایران سرکوب قلمداد شود.

ارسال نظرات