۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۲۱۵۳۴
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

منتظر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با برهم زنندگان امنیت کشور هستیم

منتظر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با برهم زنندگان امنیت کشور هستیم
نماینده مجلس خبرگان گفت: مردم امنیت، حفظ مال و جان خود را خواستار هستند، از این رو بر قوه قضاییه لازم است قاطعانه با برهم زنندگان امنیت کشور برخورد کند.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، به تبیین پشت پرده این آشوب ها پرداخت و گفت: اکنون معلوم شده که این اغتشاشات از سوی دشمنان نظام، کومله و تجزیه طلبان مدیریت و رهبری شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان برای اغتشاشگران مبالغی واریز می کردند به طور مثال اعلام کردند که هر فردی یک کولتوف مولوتوف پرتاب کند 500 هزار تومان و افرادی که لیدری و شعار در اغتشاشات را بر عهده بگیرند ده تا بیست میلیون تومان دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تنها راه مقابله با نظام اسلامی را ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور می دانند، گفت: افراد و لیدرهای دستگیر شده در اغتشاشات که به مال و جان مردم تعرض کردند؛ طرفدار داعش، کومله، سلطنت طلب ها و تروریسم بودند و از این افراد اسحله و مواد منفجره به دست آوردند.

آیت الله توکل با انتقاد از موضع گیری های برخی خواص و سلبریتی‌ها در حوادث اخیر، تصریح کرد: برخی خواص و هنرمندان در این اغتشاشات اطلاعیه ها و بیانه هایی را صادر و در آن نیروهای پلیس، گشت ارشاد و نهی از منکر را محکوم کردند، قطعا این افراد از اوضاع بی خبرند و اطلاعات سیاسی انها در سطح پایینی قرار دارد، از این رو دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه اغتشاشات شدند.

وی با تأکید بر اینکه اغتشاشات امتحان عظیمی بود که باطن و ضمیر بسیاری را روشن کرد، گفت: ما تصور نمی کردیم که برخی ها این قدر از نظر اطلاعات سیاسی در سطح پایینی قرار داشته باشند که کارهای خطا و نسنجیده انجام بدهند و حرف ها و چرندیاتی را بگویند که در شأن خودشان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: همان افرادی که اعتراض می کنند اگر خانه و ماشین خودشان آتش می گرفت، حرفی نمی زدند؟ چرا اغتشاشگران صدها بانک، ماشین آمبولانس و آتش نشانی را سوزاندند؟ آیا اعتراض ها فقط برای مرگ مهسا امینی بوده یا مسأله دیگری در میان است؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خانواده مهسا امینی صحنه فوت وی را دیدند و قبول کردند که ضربه ای به وی وارد نشده است، حالا جای سوال از آنهایی که با بیانیه های خود بر آتش فتنه دمیدند این است که چرا بعد از سوزاندن قرآن و پرچم ایران و روشن شدن ماجرا، اطلاعیه ای صادر نکردند؟ سلبریتی ها این گونه بیانیه و سخنان را مطرح می کنند تا خودشان را مطرح کنند. افرادی همانند علی دایی و هنرپیشگان واقعا از اوضاع مملکت با خبر بودند که این چرندیات را مطرح می کنند؟

آیت الله توکل بر ضرورت تبیین خواص از اوضاع کشور و اغتشاشات اخیر برای مردم جامعه تأکید کرد و گفت: مردم برخی شهرها وارد میدان شدند و بدون دخالت ناجا بساط اغتشاشات را جمع کردند، از این رو بر تک تک مردم کشور واجب است که در چنین مواقعی وارد میدان عمل شوند و در برابر اغتشاشگران ایستادگی کنند، تا اوضاع کشور آرام شود.

وی خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با آشوبگران شد و افزود: بنده این سؤال را دارم که چرا قوه قضاییه به این میزان با اغتشاشگران مماشات می کند؟ رأفت اسلامی حدی دارد و اگر از حدی بگذرد تا اینکه به افراد آشوبگر میدان داده شود، نظام اسلامی زیر سوال می رود و حق مظلوم از بین می رود، چرا قوه قضاییه با قاطعیت با آنها برخورد نمی کند؟

آیت الله توکل در پایان سخنانش ابراز داشت: این نحوه برخورد قوه قضاییه و دادگاه ها با اغتشاشگران مورد قبول بنده نیست، چرا با آنها سست برخورد می کنند و تا این حد به اغتشاشگران میدان داده می شود که هر غلطی را بتوانند انجام دهند؟ مردم امنیت، حفظ مال و جان خود را خواستار هستند، از این رو بر قوه قضاییه لازم است که قاطعانه و جدی با برهم زنندگان امنیت کشور برخورد کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
دیشب حرفهای سید حسن آقا میری در یک روم کلاب هاوس راجع به زندان اوین پخش میشد . واقعا از این فحشهای رکیک که به مسیولین کشوری میداد مو بر اندام آدم راست میشد . ضمنا از حرفهایش معلوم میشد اغتشاشگران میخواهند از شعار زن . زندگی آزادی عبور کنند حتما دیدند کارایی نداره دیگه . آقامیری همش داد میزد که خواسته این جوانها اقتصادیه بی پولیه همه گرسنه اند از بالا تا پایین مسیولین یک مشت بیسواد بیشعورند و خیلی حرفهای زشت دیگر . میگفت من کار داشتم با ماشین رفته بودم بازار به جوانها میگفتم نروید جلو این کثافتها شما را کتک میزنند شما را میکشند بعد جوانها به من میگفتند سید ما دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم . این آقا میری خودش یک جور لیدره با حرفهای سازمان منافقینی . دقیقا نیروی انتظامی و سپاه را هدف گرفته بود
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
این آقای توکل ؛فقیه اخلاقی وعالم ربانی است حفظه الله درموضوع :آشنایی بافقه اخلاق وتهذیب نفس سیروسلوک اخلاقی استاد مرجع وهدف است
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
با مسئولان غربگرا برخورد کنید همه دعواها از اول انقلاب تا بحال فقط و فقط بر سر اسلامیت و غربگرایی(بی دینی) است البته در یازده سال اول انقلاب مصادیق غربی ومحیط و شهرنشینی غربی بشکل امروزی وجود نداشت و لذا تمایل به فرهنگ اسلامی و حجاب بیشتر بود اما متاسفانه با تشکیل حزب اصلاح طلب که متمایل به غرب بود بتدریج شهرنشینی و برنامه ها و قوانین غربی وارد ایران شد و از اصول اساسی اسلام و انقلاب فاصله گرفته شد بخصوص بعداز جنگ که ارزش های اسلامی رفته رفته کنار گذاشته شد درواقع تمدن و شهرنشینی غربی فرهنگ اسلامی را ازبین برد بهمین خاطر است که موضوع اعتراضات مردم شده است برداشتن روسری! در حالیکه موضوعات مهم تری مثل تغییر رویه بانکداری از ربا به بانکداری اسلامی و همچنین جلوگیری از تصویب قوانین غربی در مجلس و نیز اجرای اقتصاد اسلامی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند پرواضح است که مسئولین غربگرا انقلاب را از مسیر اصلی اش خارج کرده اند و تا دیر نشده باید کاری کرد
1
0