۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۱۶۲۳
آیت الله میرباقری:

برخی بدون دیدن واقعیت دچار شتاب‌زدگی در قضاوت شدند + فیلم

برخی بدون دیدن واقعیت دچار شتاب‌زدگی در قضاوت شدند + فیلم
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: یکی از اتفاقاتی که در این درگیری رخ داد، برخی از کنشگران علوم انسانی دچار شتاب‌زدگی شدند و بر اساس مطالعات عینی تحلیل و قضاوت نکردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، برنامه جهان آرا شب گذشته با حضور آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با موضوع «منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی» از شبکه افق سیما پخش شد.

آیت‌الله میرباقری ضمن اشاره به وجود درگیری همه جانبه بین مومنین و جبهه مقابل آن گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم، ولی مجبوریم دفاع همه‌جانبه داشته باشیم. این درگیری‌ها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد، البته اگر ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب می‌شویم و پیش داوری می‌کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در این درگیری رخ داد، برخی از کنشگران علوم انسانی دچار شتاب‌زدگی شدند،‌ با اینکه واقعیت‌هایی پیش روی آن‌ها بود اما داوری ایدئولوژیک داشتند و بر اساس مطالعات عینی تحلیل و قضاوت نکردند. تحلیل‌ها کاملا ایدئولوژیک بود، واقعیات عینی و مقدورات تمدنی و آرایش بزرگ منطقه‌ای ما در مقابل غرب را ندیدند.

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات