۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۲۱۶۳۷

یادواره شهدای امنیت و منطقه نیروگاه قم برگزار شد

یادواره شهدای امنیت و منطقه نیروگاه قم برگزار شد
یادواره شهدای دفاع از امنیت و شهیدان منطقه نیروگاه قم در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یادواره شهدای دفاع از امنیت و شهیدان منطقه نیروگاه قم در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امام راحل پرچم اسلام را در کشوری بلند کرد که ۲۵۰۰ سال حکومت شیطان را شاهد بود و با استفاده از آموزه‌های مکتب عاشورا، غدیر، مهدویت و... اسلام ناب را احیا کرد.

وی افزود: حضرت امام دارای شخصیتی استثنایی در میان عارفان، زاهدان، عالمان و سالکان بود؛ امام این شخصیت نورانی و معنوی کاری کرد که نوجوانان ما شخصیتی بزرگ پیدا کردند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: در دفاع مقدس نوجوان ۱۳ ساله آیات جهاد را به گونه‌ای فهم کرد که ادبیات عارفی ۷۰ ساله داشت که نمونه آن مهرداد عزیزاللهی است؛ امام عیار مبارزه را عوض کرد و ایستادگی، ایمان و ثبات از عیار مبارزه یاران روح الله است؛ در دفاع مقدس نوجوان ۱۳ ساله همچون فردی ۴۰ ساله در میدان رزم مبارزه می‌کند و چه بسا امام را نیز یک بار در زندگی خود ندیده بود.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند با اغتشاش می‌توانند انقلاب را بشکنند، ولی این انقلاب آلیاژ بسیار محکمی دارد، گفت: آمریکا در جهان حدود ۱۰۰ کودتا، ۵۲ جنگ داشته و بیست میلیون نفر را کشته است. در عراق نیم میلیون کودک را کشته‌اند و حالا این حامیان جنایتکاران جهان نگران دختران ما شده‌اند. در آمریکا از هر ۵ نفر یک زن مورد تجاوز قرار گرفته است.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: ۲۱۳ هزار شهید نسبت به حجاب وصیت نامه دارند و دعوای امروز سر حکومت استکبار و حکومت الله است.

وی گفت: شهدا حق شفاعت دارند، چون با خدا معامله کردند و امروز حفظ حجاب در تجارت با خداست؛ امروز آمریکا و استکبار مستاصل شده اند چرا که طرح خاورمیانه جدید آن‌ها از بین رفته است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: پیش‌بینی‌های امام راحل تماماً به حقیقت پیوسته است.

این مراسم با روایتگری سردار کاجی و مرثیه‌سرایی حاج علی مالکی‌نژاد همراه بود؛ همچنین مراسم متبرک به عطر وجود شهید گمنام دفاع مقدس شد.

ارسال نظرات