۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۱۶۴۰
به همت خبرگزاری رسا و انتشارات شهید کاظمی؛

مراسم رونمایی و معرفی از کتاب «متولد زندان» برگزار شد

مراسم رونمایی و معرفی از کتاب «متولد زندان» برگزار شد
مراسم رونمایی و معرفی از کتاب «متولد زندان» با حضور نویسنده و منتقد کتاب و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی و معرفی کتاب «متولد زندان» با حضور مرتضی احمر نویسنده کتاب و حامد اشتری کارشناس و منتقد ادبی و جمعی از علاقه مندان به کتاب  در خبرگزاری رسا  برگزار شد.

متولد زندان رمانی است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و با محوریت نخبه ای است که جذب سرویس اطلاعاتی جاسوسی موساد شده است.

احمر نویسنده کتاب با اشاره به چرایی انتخاب سوژه گفت: سوژه ای در خنداب اراک در رابطه با شهدا و یکی از خاندان های مطرح اراک داشتیم و وقتی برای جمع آوری اطلاعات وارد این منطقه شدیم به دلیل، آب سنگین آن و امنیتی بودن آن نقطه به فکر سوژه امنیتی و رمانی با این موضوع شدیم.

وی با بیان اینکه پشت هر داستانی واقعیتی نهفته است، اظهار کرد: بالغ بر هشتاد درصد کتاب برگرفته از روایات، خاطرات و داستان های واقعی است اما شخصیت های رمان با اسم مستعار می باشند.

نویسنده کتاب با تشریح جمع بین روایات واقعی و ادبیات داستانی تصریح کرد: اعدام های سال شصت و هفت از سوژه های حساس و جذابی بود که همیشه در مسیر مطالعاتی و پژوهش به دنبال آن بودم و سال ها پس از مطالعه با حضور در منطقه خنداب توانستم واقعیات را با چهره داستانی برای مخاطب بیان کنم.

وی با بیان اینکه اگر ما روایت نکنیم ذهن نوجوانان ما با روایات ناصحیح دشمنان نظام پر خواهد شد، گفت: هنوز ما روایت کاملی از کمله های داعشی صفت نداریم همان هایی که با سرامیک سر جوانان کشور را بریدند لذا باید بکوشیم تا رمان های زرد جای رمان های ارزشی را نگیرند و واقعیت و آنچه بوده را زودتر از دیگران در قالب های مختلف هنری و رسانه ای به جامعه خصوصاً جوانان برسانیم.

رونمایی و معرفی کتاب «متولد زندان» برگزار شد

حامد اشتری منقد کتاب با بررسی محتوایی این کتاب عنوان کرد: اولین خصوصیت این کتاب طبیعت و لوکیشن های باز آن است و این موضوع کتاب را برای خواننده جذاب می کند.

وی افزود: سوژه به عنوان یک گیاه شناس وارد منطقه می شود و همین نکته موجب صحبت و سخن از کوه و جغرافیای خارج از خانه و فضای بسته می شود.

کارشناس ادبی با اشاره به اینکه کتاب های کمی در موضوع امنیت کشور نوشته شده است، ابراز کرد: قدم اول در نوشتن روایت است و این کتاب  روایت بخشی از ماجراهای امنیتی کشورمان است چرا که اگر ما روایت نکنیم دیگران به گونه ای که می خواهند روایت خواهند کرد لذا از دیگر ویژگی های این کتاب سوژه امنیتی آن است.

وی ادامه داد: کتاب متولد زندان پا را از روایتگری فراتر گذاشته و ماجرانویسی کرده و در قالب داستان سرایی مخاطبانش را به واقعیتی می رساند.

حامد اشتری با اشاره به روایت صحیح اذعان کرد: اگر بین مسئولان فرهنگی و نویسندگان انقلابی همدلی وجود داشته باشد قطعاً با روایت های صحیح می توانیم آنچه در گذشته و ماجراها رخ می دهد را بدون تحریف و سانسور نویسندگان و رسانه های معاند به جامعه منتقل کنیم.

منتقد کتاب «متولد زندان» افزود: متولد زندان خلاء واقعیت های مجاهدین خلق را پوشش و واقعیت های این گروه ضد انسانی را به تصویر کشیده و نویسنده به وسع و اندازه ماجرایش واقعیت های زندگی منافقین را پوشش داده است.

وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب راه های جذب افراد به فرقه منافقین را بیان و به تندرویی برخی از انقلابی نماها نیز اشاره کرده است.

گفتنی است در پایان از کتاب «متولد زندان» با حضور نویسنده و منتقد کتاب و حاضرین در این جلسه و جمعی از نوجوانان علاقمند به کتاب و مطالعه رونمایی صورت گرفت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
مراسم خوبی بود ممنون
0
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
فیلم و عکس های رونمایی چرا نیست
0
1