۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۱۶۴۷
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

خواص هیچ بهانه ای برای تصحیح مواضع غلط ندارند/ دادگاه اغتشاشگران علنی برگزار شود

خواص هیچ بهانه ای برای تصحیح مواضع غلط ندارند/ دادگاه اغتشاشگران علنی برگزار شود
نماینده خبرگان بر ضرورت جبران خواص از موضع گیری‌های نسجیده خود در اغتشاشات تأکید کرد و گفت: محاکمه و دادگاه اغتشاشگران به صورت علنی برگزار شود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با محکومیت اغتشاشات اخیر، به تبیین نقش دشمنان برای ایجاد آشوب ها در کشور پرداخت و گفت: دشمنان نظام همواره دنبال بهانه برای ایجاد ناامنی و آشوب در کشور بوده و هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دشمنان از سال 57، دوران امام خمینی(ره)، هشت سال جنگ تحمیلی، حمله نظامی به طبس، کشتن مردم بی گناه توسط منافقین و ایجاد فتنه های سال 78، 88 و 98 برای از بین بردن نظام اسلامی برنامه ریزی داشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی بودند، گفت: دشمنان با خیال خام خودشان فکر می کنند که با ایجاد این فتنه ها و آشوب ها به بهانه های مختلف خواهند توانست برای براندازی نظام اسلامی ایران برنامه ریزی داشته باشند، درحالی که هیچ گاه به این امر دست پیدا نخواهند کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول در منطقه تبدیل شده است، افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب دشمنان از پیشرفتهای ایران ناراحت هستند و می خواهند کشور را در خارج و داخل آشوب زده و ناامن ترسیم کنند، اما آنها کور خواندند و ما روزبه روز در حال پیشرفت بوده و هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ابراز داشت: برخی از کشورهای اروپایی اظهار همراهی و همگامی با نظام اسلامی را دارند، اما در دوراهی های جمهوری اسلامی از مهاجمین طرفداری می کنند همانگونه که در تحریم های ایران با آمریکا همراهی کردند.

وی با قدردانی از بصیرت و هوشیاری مردم در عدم همراهی با دشمنان در اغتشاشات، اظهار کرد: ملت بصیر ایران به حمایت و پشتیبانی از نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به میدان آمدند و در بسیاری از شهرها با همراهی مردم اغتشاشات جمع شده است.

آیت الله موسوی اصفهانی بر ضرورت جبران خواص از موضع گیری های نسجیده خود در اغتشاشات تأکید و تصریح کرد: با توجه به رسیدگی و گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی و روشن شدن تمام ابعاد قضایا، باید خواص و سلبریتی ها موضع گیری های خود را اصلاح و جبران کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید خواص و سلبریتی هایی که در این اغتشاشات موضع گیری های اشتباه اما بدون قصد و غرض گرفتند، اعلام کنند که موضع گیری ها و بیانیه های ما صحیح نبوده و حمایت خودشان از نظام و نیروی انتظامی را به مردم ابراز کنند.

وی خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با سران اغتشاشات شد و افزود: افرادی که مقصر بودن آنها در اغتشاشات مشخص شده و از لحاظ قانونی و شرعی مجرم شناخته می شوند باید مجازات شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در این حوادث اخیر برخی عزیزان ما بی گناه شهید و مجروح شدند و اغتشاشگران به اموال عمومی آسیب وارد کردند و همچنین آنها چادر از سر ناموس مردم کشیدند، بنابراین باید طبق موازین شرعی مجازات شوند و همچنین اغتشاشگرانی که افراد بی گناهی را کشتند باید قصاص شوند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان سخنانش بیان کرد: باید مسؤولان و قضات قوه قضاییه اتهامات افراد در اغتشاشات را بررسی کنند و حتی دادگاه ها و محاکمه های اغتشاشگران علنی برگزار شود و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

ارسال نظرات