۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۱۶۵۸

افزایش قیمت هر بشکه نفت به 92.71 دلار

افزایش قیمت هر بشکه نفت به 92.71 دلار
امید به بهبود تقاضا در چین قیمت نفت را در معاملات امروز بالا برد و هر بشکه نفت 92.71 دلار فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه کشور چین اقداماتی در زمینه نقدینگی برای کمک به اقتصاد آسیب دیده خود از کرونا در نظر گرفت و چشم انداز بهتری برای تقاضا برای سوخت در بزرگ ترین واردکننده نفت خام جهان، رقم خورد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 8 سنت افزایش 92.71 دلار فروخته شد، نفت برنت هفته گذشته 6.4 درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 99 سنت افزایش 86.60 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا 7.6 درصد هفته گذشته افت قیمت را ثبت کرده بود.

بانک مرکزی چین روز دوشنبه اعلام کرد وام‌های میان ‌مدت سررسید شده  را لغو کرده و نرخ بهره را برای دومین ماه بدون تغییر نگه می دارد.

تحلیلگران این اقدامات را نشانه‌ای از ادامه سیاست‌های انبساطی چین می‌دانند.

تینا‌تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: عوامل متعددی سبب افزایش قیمت نفت شده است، از جمله اظهارات رئیس جمهور چین در مورد سیاست هایی برای کمک به اقتصاد که نشانه مثبتی برای چشم انداز تقاضاست.

اما به نظر می رسد، با کاهش تولید اوپک پلاس که عرضه را در آستانه اجرای تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه کم کرده است، قیمت نفت افزایشی باشد اما تقویت ارزش دلار و افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا مانع از بالاتر رفتن قیمت ها شود.

کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در نشست 5 اکتبر خود با وجود فشارهای آمریکا، متعهد شدند تا میزان تولید را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

اما تحلیلگران می گویند رقم واقعی این کاهش با توجه به اینکه بسیاری از اعضای این گروه کمتر از سهمیه خود تولید می کنند، یک میلیون بشکه است.

این اقدام اوپک پلاس، جنگ لفظی میان ریاض و واشنگتن را شدت داده و روابط دو کشور تیره‌تر شده است.

تحلیلگران بخش تحقیقات بانک ANZ ‌در یادداشتی نوشتند: «ذخایر محدود نفت و فرآورده‌های نفتی به همراه با خطرات احتمالی عرضه قیمت‌ها را پرنوسان می‌کند.»

پایان پیام/

ارسال نظرات