۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۲۱۷۴۵
به زیور طبع آراسته شد؛

«متولد زندان» به قلم مرتضی احمر

«متولد زندان» به قلم مرتضی احمر
رمان «متولد زندان» به قلم احمر با محوریت نخبه ای که جذب سرویس اطلاعاتی جاسوسی موساد شده به موضوعی واقعی و امنیتی می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
این جملات رهبر انقلاب خطاب به جوانان در دیدار با خانواده‌ی شهدای سلامت در واقع طرحِ یک مسئولیت و تکلیفِ مهم بود.

یکی از راه های روایت نوشتن و بیان واقعیات در قالب داستان سرایی است، از این رو انتشارات شهید کاظمی کتاب رمان «متولد زندان» به قلم مرتضی احمر با محوریت نخبه ای که جذب سرویس اطلاعاتی جاسوسی موساد شده است را در 176 صفحه منتشر کرده است.

این رمان در بیست و سه فصل جریان نفوذی که در قالب گردشگر و گیاه شناس وارد منطقه خنداب اراک می شود و البته حوادث منافقین و اعدام های مجاهدین خلق در سال های 1367 را بازگو می کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

نزدیک سه سال در اسرائیل آموزش دیدیم. یک سالی هم من به چین رفتم تا دوره تکمیلی گیاه شناسی را ببینم. فرشته هم به چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی رفته بود. 

حال بعد از یک سال قرار بود هر دو باهم به ایران برویم، فرشته در پوشش متخصص محیط زیست و من هم به عنوان پزشک طب سنتی و دارویی. البته فرشته سر تیم هم بود.

چون من تمام اطلاعاتی که به دست می آوردم برای او می فرستادم قرار بود هیچ ارتباطی باهم با اسم اصلی نداشته باشیم، اسم مستعار من در این سفر شهاب جابری بود و فرشته هم سحر آسمانی.

من بعد از رسیدن به تهران و یک استراحت یک روزه به سمت خنداب اراک رفتم. ماموریت من این بود که به پروژه آب سنگین اراک نزدیک شوم و اطلاعات لازم را برای رابطه ارسال کنم.

پس از یک هفته استقرار در خنداب و تحقیق روی گیاهان دارویی توانستم برای اولین بار عکس هایی برای او ارسال کنم.

در مسیر برگشت به شهر با پیرمرد و جوانی بالای کوه رو به رو شدم. پیرمرد را در این مدت چند باری دیده بودم، خوش برخورد بود و همیشه با روی خوش با من برخورد می کرد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

ارسال نظرات