۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۲۱۸۵۹
گروه‌های فلسطینی پس از دیدار با بشار اسد؛

استقامت سوریه اهرم قدرت مقاومت ملت فلسطین است

استقامت سوریه اهرم قدرت مقاومت ملت فلسطین است
گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای بر نقش محوری سوریه در تقویت مقاومت فلسطین تأکید و اعلام کردند که راهی جز مقاومت برای احیای حق ملت فلسطین وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نیرو‌ها و گروه‌های فلسطینی امروز چهارشنبه پس از دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دمشق با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که گزینه مقاومت تنها راه احیای حقوق ملت فلسطین است.

بر اساس این گزارش، نیرو‌ها و گروه‌های فلسطینی در ادامه بیانیه خود افزودند: رئیس جمهور بشار اسد تأکید کرد که وحدت صفوف گروه‌های فلسطینی تضمینی برای احیای حقوق مردم فلسطین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور اسد بر حمایت سوریه از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات تأکید و تصریح کرد که مقاومت تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین است.

در پایان بیانیه گروه‌های فلسطینی تأکید شد: نمایندگان گروه‌های فلسطینی در دیدار با رئیس جمهور سوریه تأکید کردند که استواری و استقامت سوریه اهرمی برای تقویت پایداری و مقاومت مردم فلسطین است.

«خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش حماس در غزه نیز پس از این دیدار گفت: دیدار با رئیس جمهور بشار اسد گرم و صمیمی بود و او عزم خود را برای ارائه همه حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها ابراز کرد.

وی افزود: ما با توافق کادر رهبری حماس و اعتقاد به صحت این مسیر در حال احیای رابطه خود با سوریه عزیز هستیم. ما به هر اقدام فردی علیه سوریه که مورد تأیید رهبری حماس نبوده است، پایان خواهیم داد. ما با رئیس جمهور اسد برای ورق زدن صفحه گذشته توافق کردیم.

«طلال ناجی» دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز پس از این دیدار گفت: ما از احیای روابط بین سوریه و حماس خوشحالیم و به حضور برادران حماس در دمشق افتخار می‌کنیم.

بیانیه گروه‌های و نیرو‌های فلسطینی پس از دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه با هیئتی از نمایندگان این گروه‌ها از جمله نماینده جنبش حماس در دمشق صادر شد.

این دیدار پس از مذاکرات غیرعلنی بین جنبش حماس و رهبری سوریه با میانجیگری حزب الله انجام شد که در آن اختلافاتی که باعث شد این جنبش در سال ۲۰۱۲ دمشق را ترک کند، مورد بحث قرار گرفت.

جنبش حماس ۱۵ سپتامبر گذشته اعلام کرد که روابط خود را با سوریه که دهه هاست مردم فلسطین و جناح‌های مقاومت آن را در آغوش گرفته است، از سر می‌گیرد./۹۸۸

ارسال نظرات