۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۲۱۹۱۱
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

کاربردی‌سازی «علوم انسانی» از جمله رویکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است

کاربردی‌سازی «علوم انسانی» از جمله رویکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است
حجت الاسلام حکیمیان گفت: خدمت‌رسانی به جامعه علمی در مرکز مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و کاربردی‌سازی علوم انسانی در این مرکز ازجمله رویکردهای این پژوهشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی «خانواده و تربیت» که در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این پژوهشگاه اظهار داشت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طبق فرمایشات امام راحل(ره) نخبگان و دانشمندانی علمی را برای پشتیبانی از نظام به ثمر رسانده است؛ چراکه متعالی‌ترین نقشی که نهاد علم می‌تواند در جهان امروز بازی کند ساختن منابع انسانی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنیادی‌ترین و زیباترین آنچه خداوند برای بشر ارزانی داشته، خانواده است افزود: تنها یادگار جاودانه که هریک از انسان ها می‌توانیم داشته ‌باشیم «نسل» است و رکن اساسی و بنیادی هرشخص را خانواده‌ تشکیل می دهد.

حجت‌الاسلام حکیمیان با اشاره به سه رویکرد سفارش شده از سوی مقام معظم رهبری به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ایشان در توصیه ای به ما فرمودند: بین‌المللی بینیدیشید، بین‌المللی کار کنید و با دانشمندان جهان همکاری کنید که بحمدالله ما تمام تلاش‌مان را در راستای محقق‌سازی این سه سفارش به کار بسته ایم.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: خدمت‌رسانی به جامعه علمی و مردم قم در مرکز مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نیز کاربردی‌سازی علوم انسانی در این مرکز از جمله رویکردهای این پژوهشگاه است.

حجت‌الاسلام حکیمیان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ طرح تحولی و ۱۶۰ کتاب متن رسمی دانشگاه‌ها را رقم زده ایم و  نیز ۸۰ عنوان علمی ما به ۱۱۰ مورد و ۱۳ زبان دنیا ترجمه شده است تصریح کرد: این پژوهشگاه خانه معنوی امام راحل است و امیدواریم که بیش از گذشته در خدمت جامعه علمی کشور باشیم.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «السَّعیدُ مَن سَعِدَ فی بَطنِ اُمِّهِ، وَالشَّقِیُّ مَن شَقِیَ فی بَطنِ اُمِّهِ، خوش بخت، کسى است که در رَحِم مادرش خوش بخت شده است و بدبخت، کسى است که در رَحِم مادرش بدبخت شده است.» آیا نمی‌شود گفت پیامبر(ص) می‌خواستند بفرمایند که در انتخاب همسر و خانواده دقت کنید که سعادت و شقاوت شما از بطن مادر آفرینش می‌شود.

حجت‌الاسلام حکیمیان در پایان اظهار داشت: لازمه جهان بشریت امروز، آشنایی با آموزه‌های تربیت معنوی استوبه همین خاطر است که ضرورت دارد تا دبیرخانه دائمی بین‌المللی خانواده تشکیل شود.

ارسال نظرات