۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۱۹۴۳

هیوندا در حال بررسی تخلفات مربوط به کار کودکان در زنجیره تامین خود در آمریکاست

هیوندا در حال بررسی تخلفات مربوط به کار کودکان در زنجیره تامین خود در آمریکاست
چند کارخانه قطعه‌ساز آمریکایی که قطعات خودروهای شرکت هیوندای موتور کره جنوبی را تولید می‌کنند از کودکان کار در خط تولید خود استفاده می‌کنند که این اقدام ناقض استانداردهای بین‌المللی که این شرکت در منشور حقوق بشر خود برای تامین‌کنندگان قطعات خودروهایش به رعایت آنها متعهد شده است، می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رویترز، خوزه مونوز مدیر عملیات جهانی شرکت هیوندای موتور کره جنوبی گفت این شرکت در حال بررسی تخلفات مربوط به کار کودکان در زنجیره تامین خود در ایالات متحده است و قصد دارد با تامین کنندگان قطعات خودروهای هیوندای در آلاباما آمریکا که کودکان کار را به کار گرفته‌اند، قطع رابطه کند.

مونوز همچنین اعلام کرد که دستور داده است تحقیقات گسترده‌تری در مورد کل شبکه تامین‌کنندگان قطعات خودروی هیوندای در ایالات متحده به دلیل نقض احتمالی قانون کار و برای اطمینان از رعایت آن انجام شود.

شبکه زنجیره تأمین شرکت هیوندای در آمریکا متشکل از ده‌ها کارخانه قطعه‌ساز است که قطعات مورد نیاز کارخانه مونتاژ خودرو هیوندای در مونتگمری آلاباما را تامین می‌کنند.

بر اساس این گزارش تا به حال استفاده از کودکان مهاجر از کشور گواتمالا در کارخانه‌های قطعه‌سازی اسمارت آلاباما، LLC و SL آلباما محرز شده است.

اظهارات مونوز پس از آن صورت پذیرفت که یک گروه سرمایه‌گذار که با صندوق‌های بازنشستگی اتحادیه‌ها کار می‌کند، نامه‌ای به هیوندای ارسال کرد و از این شرکت کره‌ای خواست تا به گزارش‌های مربوط به کار کودکان در قطعه‌سازان آمریکایی که قطعات خودروهایش را تولید می‌کنند پاسخ دهد و در مورد آسیب احتمالی به اعتبار این خودروساز کره‌ای هشدار داد.

در این نامه آمده است که استفاده از کودکان کار، استانداردهای بین‌المللی را که هیوندای در منشور حقوق بشر و آیین‌نامه رفتاری خود برای تامین‌کنندگان قطعات خودروهایش به رعایت آنها متعهد شده است، نقض می‌کند.

کارخانه‌های SL آلاباما و اسمارت آلاباما تا به حال هیچ توضیحی در مورد استفاده از کودکان کار در خط تولید خود ارائه نداده‌اند.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز (اول مرداد ماه) در خبری اختصاصی به نقل از پلیس محلی، خانواده سه تن از اطفال کارگر و هشت نفر از کارمندان سابق و حاضر گزارش کرد که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت خودروساز کره‌ای هیوندای در آمریکا از کودکان برای ساخت قطعات کارخانه این شرکت بهره کشی می‌کند.

در گزارش این رسانه آمده بود: اطفالی که برخی از آنها تنها ۱۲ سال سن دارند به تازگی در یکی از کارخانه‌های مُهر زنی صفحات فلزی شرکت اسمارت واقع در ایالت آلاباما مشغول به کار هستند. اکثریت سهام این شرکت در اختیار شرکت هیوندای است و تامین قطعات برخی از مدلهای پرفروش سواری و شاسی بلند کارخانه شهر مونتگمری را بر عهده دارد.

هیوندای آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتغال غیرقانونی در زیرمجموعه‌هایش را تحمل نخواهد کرد و خط مشی آن مطابق با قوانین محلی، ایالتی و فدرال است.

شرکت اسمارت نیز در بیانیه جداگانه‌ای ضمن اعلام پایبندی به قوانین آمریکا، استخدام آگاهانه افراد فاقد صلاحیت را رد کرد. در بیانیه این شرکت آمده بود که برای تامین نیروی کار خود به شرکت‌های تامین نیرو وابسته بوده و انتظار دارد که این شرکت‌ها در جذب و استخدام کارگران تابع قوانین آمریکا باشند.

طبق قوانین فدرال و ایالتی، استخدام افراد کمتر از ۱۸ سال در کارگاه‌های فعال در پرس فلزات که نزدیکی به ماشین آلات سنگین جان افراد را به خطر می‌اندازد، ممنوع است. طبق قوانین ایالت آلاباما، کودکان ۱۷ سال و جوانتر باید در مدارس مشغول به تحصیل باشند.

ارسال نظرات