۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۱۹۸۱
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

برخورد با خائنان به ملت؛ سیره پیامبر و امام علی

برخورد با خائنان به ملت؛ سیره پیامبر و امام علی
امام جمعه موقت تهران گفت: سیره قرآن، پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین این است که با آن کسانی که به ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمنان ریخته‌اند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته تهران اسماء الله فی القرآن را از جمله نکات قابل توجه در مباحث توحیدی دانست و گفت: 132 بار نام خداوند در قرآن ذکر شده است که تقسیمات مختلفی نیز صورت گرفته است که صفات فعل و صفات ذات را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان تعداد این اسامی در قرآن کریم افزود: من اسماء حسنی حضرت را به دو قسم تقسیم می‌کنم که یکی اسامی مهر خداوند متعال است.

آیت الله خاتمی با اشاره به ماجرای فتح مکه توسط پیامبر گرامی اسلام بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند با مردمی که تسلیم شوند کاری ندارند؛ اما نام ده نفر را بردند که اگر این‌ها حتی به پرده کعبه پناهنده شدند، آن‌ها را بکشید.

وی ادامه داد: هم علی علیه السلام که با بچه یتیم‌ها آن همه مهر می‌ورزد را ببینید و هم علی جنگ جمل، جنگ صفین و هم علی جنگ با خوارج را ببینید که این صفت ذات مقدس ربوبی است که گویا این آیات، آیات روز ماست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اغتشاشات در کشور ابراز داشت: آن‌هایی که فریب خوردند، آگاه شدند و فهمیدند که کلاه سر آن‌ها رفته است با تعهد آزاد شوند به شرطی که دوباره به اغتشاشات باز نگردند، اسم این، رحماء بینهم است.

وی افزود: اما آن کسانی که سردسته اغتشاش هستند، پول گرفتند یا پول می‌دهند که فلان اقداماتی را انجام بدهند، جای رحمی برای این افراد نیست؛ خداوند اشداء علی الکفار است.

آیت الله خاتمی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در برخورد با اغتشاشگران خاطرنشان کرد: سیره قرآنی و پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین این است که آن کسانی که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمنان ریخته‌اند، تجلی اشداء علی الکفار، اعزه علی الکافرین این است که قوه قضاییه باید به شکلی با این افراد برخورد کند که افراد بعدی دیگر هوس اغتشاش نکنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت حاج مصطفی خمینی در یکم آبان 1356 ابراز داشت: مجالس بزرگداشت ایشان جرقه انقلاب در دوره اخیر بود؛ جریان و جرقه‌ای که سرانجام منجر به سقوط سلطنت پهلوی در 22 بهمن سال 1357 شد.

وی ادامه داد: یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی، فقیه سیاستمدار صادق را گرامی می‌داریم که در 29 مهر 1393 به دیدار خداوند رفتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حوادثی که در طول یک ماه اخیر رقم خورده است گفت: وزیر محترم کشور اعلام کردند که اغتشاشات به پایان رسیده است، اغتشاشات فتنه 78، 88، 98 و این اغتشاشات 1401 که دشمنان خواب‌های فراوانی علیه ملت بزرگ ایران دیده بودند؛ اما همه این خواب‌ها آشفته شد و به هیچ یک از اهدافی که دشمنان نداشتند، نرسیدند.

وی ادامه داد: باید باور کنیم که یک دست دیگری پشت سر این انقلاب است و حمایتگری می‌کند، آن‌هایی که آتشی علیه این انقلاب روشن کردند، خداوند متعال آتش آن‌ها را خاموش کرد.

امام جمعه موقت تهران ایستادگی بر سر مواضع اسلامی را موجب استمرار شیطنت‌های دشمن دانست و خاطرنشان کرد: تا وقتی که ما پای دین ایستاده‌ایم و با افتخار می‌گوییم که پرچم ما، پرچم الله است و تا زمانی که با افتخار می‌گوییم پرچم ما، پرچم الله اکبر است، این شیطنت‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به آیه يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ افزود: آینده انقلاب به زبان قرآن این است که این انقلاب ماندنی است و آینده روشنی دارد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات