۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۲۲۰۲۶

لزوم پرداخت خسارت توسط آشوبگران

لزوم پرداخت خسارت توسط آشوبگران
برخی فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌گویند:‌ اگر جرم کسانی که در آتش شلوغی‌ها دمیدند محرز شد، بابت خسارتی که به کسب‌وکارها وارد شده جریمه شوند؛ مثل بلاگرهایی که از تبلیغ کسب‌وکارها درآمد داشتند و با داغ کردن درگیری‌، کار کسب‌وکارها را کساد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه نوشته اند:‌ خسارت وارده به کسب‌وکارهای آنلاین را از آشوبگران بگیرید. 

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود می گوید: یک کارآفرین هستم که به تازگی کسب و کاری را در مرکز رشد راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: کسب و کار ما اینترنتی است و با شروع وقایع امنیتی اخیر، می توانم بگویم که به طور کلی کارمان متوقف شده است و از 25 روز پیش تاکنون هیچ کاری از پیش نبرده ایم.

سردبیر این سوژه گفت: این در حالی است که برای راه اندازی این کسب و کار وام گرفته ایم و با دوندگی بسیار توانستیم مجوزها را بگیریم و در مرکز رشد مستقر شویم.

وی گفت:‌ این شرایط برای بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی دیگر هم رخ داده و ما فقط عضوی کوچک از جامعه کسب و کارهای اینترنتی هستیم که با این حجم از مشکلات مواجه شده ایم.

کاربر دیگری هم با ثبت سوژه در سامانه فارس من به خسارت کسب و کارهای مختلف به دلیل قطع دسترسی به اینترنت اشاره کرده است.

این کاربر ادامه داد: آیا ایجاد این شرایط حق ما و افرادی مثل ما است که برای مفید بودن برای خودشان و کشور تلاش می کنند؟

سردبیر این سوژه گفت: به عنوان عضوی کوچک از جامعه ایران، از قوه قضاییه درخواست دارم غرامت همه این اغتشاش ها و آشوب ها را از آشوبگران و مسببان آن که جرم شان محرز می شود دریافت کنند یا‌ آنها را جریمه کند.

وی ادامه داد: حتی سلبریتی‌هایی که به آشوب‌ها دامن زده‌اند اگر جرم شان محرز شد، ملزم به پرداخت خسارت مادی شوند تا بدانند که عملی انجام می دهند روی زندگی دیگران چه تاثیری دارد و حتی به مختلف شدن زندگی افراد دیگر منجر شده است.

*افرادی که از تبلیغات کسب و کارها درآمد دارند اما کار کسب و کارها را کساد کردند

کاربر دیگری سوژه مشابهی با عنوان «تأمین هزینه اغتشاش از جیب کسب‌و‌کارهای آنلاین متوقف شود» را ثبت کرده است.

سردبیر این سوژه توضیح می دهد که بسیاری از بلاگرها و دارندگان صفحه در اینستاگرام که تاکنون با تبلیغات کسب درآمد می کردند، در اغتشاش های اخیر چهره ای ضد نظام و ضد ایران از خود نشان دادند و به نوعی در آتش دشمنی دمیدند.

وی گفت:‌ این افراد از محل تبلیغاتی که از کسب و کارها دریافت می کنند درآمد دارند و با داغ تر کردن شلوغی ها، کار همین کسب و کارها را کساد کرده اند.

این کاربر می گوید:‌کسب و کارها دیگر نباید با این افراد همکاری کنند.

*قانون‌گذاری برای فعالان فضای مجازی

در این باره برخی کاربران سامانه فارس من هم پیشنهاد قانون‌گذاری برای فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی را مطرح کرده اند.

آنها پیشنهاد کرده اند که برای فعالیت در فضای مجاری چارچوبی وضع شود تا در صورت ایجاد تشنج در جامعه یا منحرف کردن اذهان عمومی مورد بازخواست قرار گیرند.

وی گفت:‌ برای این افراد می توان جریمه نقدی هم در نظر گرفت.

پایان پیام/

ارسال نظرات