۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۲۲۰۶۴

واکنش نماینده روسیه در شورای امنیت به ادعاهای غرب درباره پهپادهای ایران

واکنش نماینده روسیه در شورای امنیت به ادعاهای غرب درباره پهپادهای ایران
با وجود تکذیب مکرر ادعای غربی‌ها مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی برای روسیه ، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در دنباله‌روی از آمریکا و در راستای اهداف خاص که تاکنون در تحقق آن ناکام بوده‌اند،خواستار تحقیقات شورای امنیت درباره این ادعا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «کاترین کولونا»، وزیر خارجه فرانسه که نیروهای امنیتی کشورش در حال سرکوب شدید معترضان به افزایش قیمت‌های انرژی و مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین هستند، ادعا کرده است که برای تحمیل بسته تحریم‌های جدید علیه ایران در ارتباط با پهپادها تلاش می‌کند.

کاخ سفید هم با تکرار ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران برای روسیه مدعی شده است برای بازداشتن ایران از این کار تلاش می‌کنیم و تحریم‌هایی را اعمال خواهیم کرد.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات در شورای امنیت ملی آمریکا هم بار دیگر ادعا کرد که ایران پهپادهایی را به روسیه فروخته که در اوکراین استفاده می‌کند و ایرانی‌ها به روس‌ها در راه اندازی پهپادها کمک می‌کنند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای غربی‌ها مبنی بر ارسال پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین را بی پایه و اساس خوانده‌اند. مقامات روس هم تاکید کرده‌اند فقط از پهپادهای روسی علیه اوکراین استفاده می‌کنند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به تلاش کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا برای مطرح کردن موضوع بی اساس ارسال پهپاد به روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: شورای امنیت صلاحیت انجام تحقیق در خصوص ادعاها مبنی بر ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه را ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات