۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۱۹۵۳

همراهی جریان اصلاح‌طلب در داخل کشور با جریان معاند و ضدانقلاب

همراهی جریان اصلاح‌طلب در داخل کشور با جریان معاند و ضدانقلاب
یکی از فصل مشترک‌های جریان اصلاح‌طلب در داخل کشور با جریان معاند و ضدانقلاب در خارج از کشور، سانسور چهره واقعی دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی و ارائه تصویر دروغین از زندگی در غرب است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

هم‌صدایی روزنامه اعتماد با «مصی پولی‌نژاد»

در هفته‌های اخیر به بهانه‌های مختلف مسئله تحریم ایران در ابعاد مختلف توسط محافل ضدانقلاب و جریان برانداز مطرح شده است. اخراج تمامی سفرای ایران در کشورهای مختلف جهان و اخراج تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی از جمله این موارد است.

 

در همین رابطه «مسیح علی نژاد» (معروف به مصی پولی نژاد» کارزاری برای اخراج تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی راه انداخته است. بی بی سی فارسی در همین رابطه در مطلبی نوشت: «مسیح علی نژاد، روزنامه نگار و فعال حقوق زن در توئیترش خبر داده است که با کمک گروهی از ورزشکاران و وکلا درخواستی رسمی و حقوقی برای تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و اخراج تیم ملی از جام جهانی قطر به فیفا ارائه شده است.»

 

 
در اینسو روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حذف ایران از جام جهانی تهدید توخالی یا احتمال ممکن؟» نوشت: «بعد از اینکه رسانه‌های غربی گزارش دادند ایران به روسیه پهپاد انتحاری یا به قول خارجی‌ها «کامیکازه» می‌فروشد تا این کشور در جنگ مقابل اوکراین استفاده کند، بحث‌هایی در مورد تحریم ایران مطرح شد. تصور مردم ایران از تحریم‌ها مثل همیشه تحریم‌های اقتصادی یا افراد بود و کسی فکرش را نمی‌کرد به یک باره پای تیم ملی فوتبال به این مساله باز شود.»
 

 

در ادامه این مطلب آمده است: «روز سه‌شنبه نشریه تلگراف انگلیس برمبنای همین وقایع خبر داد که فیفا با درخواست‌هایی برای کنار گذاشته شدن تیم ملی از جام جهانی مواجه شده است. این برای نخستین‌بار بود که پای فوتبال ایران به صورت رسمی در جنگ روسیه با اوکراین باز شد... آیا ایران ممکن است از جام جهانی کنار گذاشته شود؟ این سوالی است که این روزها در بین اهالی فوتبال دهان به دهان می‌چرخد... برخی می‌گویند این‌بار ماجرا کاملاً متفاوت است و چراکه نه؟ مگر ندیدید روسیه چطور حذف شد؟  برای حذف تیم ملی ایران از جام جهانی باید مقدماتی فراهم شود. اولین مقدمه اثبات ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه است.»

و اما هدف اصلی از این کارزارهای رسانه‌ای و این قبیل پیشنهادها، حمله به امید مردم و تحقیر و توهین به مردم ایران است. اینکه القاء شود ایران در جهان منزوی است و هیچ اتفاقی در جهت خوشحالی مردم ایران قرار نیست رخ دهد.

لازم به ذکر است که مسیح علینژاد به کاسبی و کلاهبرداری در پوشش فعال حقوق زنان مشهور است. چندی پیش صوت خصوصی سالومه سیدنیا، مجری شبکه بهائی من‌وتو درباره اختلافات با مسیح‌علینژاد وایرال شد که در آن اعلام کرد مسیح بابت پخش ویدئوی مادر پویا بختیاری از کیوان عباسی، مدیر این شبکه ۱۰ هزار پوند دستمزد خواسته است. پس از این ماجرا توجه به اشک تمساح مسیح علینژاد به طرز چشمگیری کمتر شد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود این اختلافات پس از شکست‌های مکرر ضدانقلاب‌ها در براندازی و فراخوان‌های بی‌اثر هرهفته این جریان بیشتر شود و بعدها واکنش‌های تندی علیه یکدیگر از خودشان نشان بدهند. 
 
 

سانسور سرکوب معترضان در پاریس توسط اصلاح‌طلبان و اینترنشنال

یکی از فصل مشترک‌های جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل کشور با جریان معاند و ضدانقلاب در خارج از کشور، سانسور چهره واقعی دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی و ارائه تصویر دروغین از زندگی در غرب است.

این طیف اینگونه القاء می‌کند که غرب مهد آزادی و حقوق بشر و احترام به حقوق زنان است. از سوی دیگر این جریان طوری القاء می‌کند که گویی شهروندان آمریکایی و اروپایی در بهترین شرایط زندگی کرده و به هیچ عنوان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی‌کنند. بر همین اساس این جریان با توهین و تحقیر مردم ایران، زندگی در غرب را «زندگی نرمال» جا زده و با شعارهای دروغینی همچون «زن، زندگی، آزادی» آرزو می‌کنند که روزی ایران بتواند شبیه به کشورهای غربی از جمله فرانسه شود.

 

اما این روزها باز هم تشت رسوایی این جماعت از بام افتاده و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی روزهای ملتهبی را سپری می‌کنند. در روزهای اخیر مردم کشورهای اروپا و از جمله فرانسه در اعتراض به تورم و پیش رو بودن زمستان سخت و مشکل مواجهه با سرما و مشکلات دیگر به خیابان‌ها آمده و خواستار خروج کشورشان از جنگ اوکراین هستند اما دولت فرانسه با گاز فلفل و باتوم و ضرب و جرح شدید از آنها استقبال کرده است.

در این میان پلیس با معترضین زن نیز به سختی برخورد کرده و آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده است. با اینحال فعالین جریان معاند که تعدادی از آنها در فرانسه نیز مقیم هستند به هیچ عنوان به این اتفاقات واکنش نشان نداده و حتی یک کلمه نیز درباره آن نمی‌نویسند. همچنین خبری از هم‌صدایی سلبریتی‌های اروپایی و آمریکایی با معترضین نیست و هیچ اسمی از معترضین نیز در شبکه‌های اجتماعی‌ترند نمی‌شود.

این تنها بخشی از چهره بدون روتوش دیکتاتوری دولت‌های غربی است. دولت‌هایی که ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان هستند و در تضییع حقوق زنان نیز رکورددار بوده اما خود را حامی حقوق بشر و حقوق زنان جا می‌زنند.

تمرکز بر «مدافعان امنیت مردم ایران» با چاشنی فریب و نفرت پراکنی

سحام نیوز- ارگان رسانه‌ای منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی با عنوان «جنبشی برای زن، زندگی، آزادی» بیانیه مشترک برخی فعالین به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل با اعضای فراری به‌ظاهر اصلاح‌طلب در خارج از کشور که رسماً به جریان ضدانقلاب و معاند و برانداز پیوسته‌اند را منتشر کرد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «خشم فروخورده و نارضایتی عمیق و انباشته شده طی همه سال‌های پس از انقلاب، جامعه مدنی و بویژه جوانان را برانگیخت تا در خیابان‌ها با فریادها و شعارهای صریح و بی پروا عملکرد و رویکردهای کلان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حاکمیت را زیر سول ببرند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «بی تدبیری همیشگی حاکمیت در مدیریت بحران‌های تودرتو که همواره به جای شنیدن صدای اعتراض قربانیان ستم و بی عدالتی و اصلاح رویکردهای غیرمسئولانه، پاسخ هر ندای انتقادی و اعتراضی را با حبس و حصر و سرکوب خشن داده است، این بار نیز راهی جز رکوب و خشونت در پاسخ به مطالبات عمومی مردم نپیمود.»

 

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «روش قدیمی به میدان آوردن نیروهای سرکوب موسوم به لباس شخصی برای استقرار فضای ارعاب در کنار به کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی که بخشی از ملت به شمار می‌آیند و بنابر وظیفه باید بی طرف و مسئول تأمین امنیت عموم مردم باشند، باز هم مانند گذشته موجب خدشه به اعتبار و مشروعیت حاکمیت و نیروهای حاکمیت شد.»

این بیانیه، مدافعان امنیت مردم ایران را هدف قرار داده و با چاشنی فریب و نفرت پراکنی تلاش کرده تا صورت مسئله را پاک کند. در هفته‌های گذشته عده‌ای آشوبگر با موج سواری بر فوت خانم مهسا امینی، آسایش، امنیت و معیشت مردم ایران را نشانه گرفت.

 

پاره کردن گلوی پلیس، آتش زدن مأمور نیروی انتظامی، به شهادت رساندن نیروهای بسیج با سلاح شات گان، تخریب خودرو و مغازه مردم، حمله به آمبولانس و ماشین آتش نشانی و مسدودکردن خیابان‌ها تنها بخش کوچکی از جنایت‌های اوباش و اغتشاشگران در هفته‌های اخیر است.

 

با اینحال نویسندگان این بیانیه با سانسور این وحشی گری ها و با فریب کاری از یکسو در پی کوتاه آمدن مدافعان امنیت در انجام مسئولیت خود است و از سوی دیگر علیه این غیورمردان، نفرت پراکنی می‌کند.

پایان پیام/.

ارسال نظرات