۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۸۱۷

لغو قرار تلفنی وزیر جنگ اسرائیل با همتای اوکراینی به دلیل هشدار روسیه

لغو قرار تلفنی وزیر جنگ اسرائیل با همتای اوکراینی به دلیل هشدار روسیه
در سایه هشدار اخیر روسیه به رژیم صهیونیستی درباره تبعات فروش سلاح به اوکراین، رسانه های صهیونیستی امروز چهارشنبه فاش کردند که "بنی گانتس" وزیر جنگ این رژیم قرار گفت‌وگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، «یوگین کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی "معاریو" اعلام کرد: اوایل این هفته، گانتس به صورت غیرمنتظره ای یک قرار گفت و گوی تلفنی از پیش برنامه‌ریزی شده با همتای اوکراینی خود را بدون هیچ توضیحی لغو کرده است. 

سفیر اوکراین از این اقدام رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز نوشت: بنی گانتس (وزیر جنگ) و بنیامین نتانیاهو (رهبر ائتلاف مخالفان در پارلمان رژیم صهیونیستی)، هر دو عدم تمایل خود را برای فروش سلاح به اوکراین تکرار کردند.

این رسانه، نفروختن سلاح به اوکراین را رویکرد همه سیاستمداران رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: "گانتس و نتانیاهو روز سه شنبه مخالفت خود را با تغییر سیاست اسرائیل درباره ارسال تجهیزات دفاعی به اوکراین اعلام کردند."

گانتس در گفت و گو با رادیوی یهودیان ارتدکس اعلام کرد: ما به اوکراین سلاح نفروخته‌ایم و نخواهیم فروخت و به جای آن کمک های بشردوستانه به این کشور ارسال خواهیم کرد.

در همین حال، نتانیاهو روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» از رویکرد «محتاطانه» حزب حاکم رژیم صهیونیستی در قبال اوکراین تمجید کرد.

وی، نگرانی های رژیم صهیونیستی درباره تبعات فروش سلاح به اوکراین را تشریح و درباره گسترش جنگ و تبدیل اوکراین به یک جنگ جهانی هسته ای ابراز نگرانی کرد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه اعلام کرده بود: کی یف به صورت رسمی از اسرائیل خواهد خواست تا امکانات پدافند هوایی در اختیار این کشور قرار دهد.

پنج شنبه گذشته، سفیر اوکراین در تل آویو اعلام کرده بود: هفت ماه است آنها (مقامات رژیم صهیونیستی) می گویند در حال بررسی این موضوع هستند اما، هنوز موضعشان را تغییر نداده اند.

اظهارات گانتس و نتانیاهو پس از آن مطرح می‌شود که «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه دوشنبه به رژیم صهیونیستی درباره حمایت از اوکراین هشدار داده بود.

او گفت: چنانچه اسرائیل بخواهد با ارسال سلاح به اوکراین از این کشور حمایت کند، این موضوع روابط تل‌آویو با مسکو را نابود خواهد کرد.

گفته های سران رژیم صهیونیستی درخصوص عدم ارسال سلاح به اوکراین درحالی است که پیش از این برخی منابع فاش کرده بودند که شرکت های رژیم اسرائیل به کشورهای اروپایی سلاح و تجهیزات می فروشند که با واسطه در اختیار اوکراین قرار می گیرد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» چندی پیش نوشت: به رغم مخالفت روسیه با اقدام تل آویو، [رژیم] اسرائیل یک فروند هواپیما حامل تجهیزات و تسلیحات نظامی به سمت کشورهای اروپای شرقی ارسال کرد تا از آنجا به اوکراین ارسال شود.  

بنا به گزارش روزنامه معاریو، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که این محموله شامل ۲ هزار کلاه ایمنی و ۵۰۰ جلیقه محافظ (ضدگلوله) مورد استفاده نیروهای نظامی بود که به اوکراین ارسال شد.

ارسال نظرات