۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۲۱۶۱۷
ادعای بی‌اساس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

فروش پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت

فروش پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت
یک مقام ارشد پنتاگون امروز دوشنبه گفت: نمی‌توانیم تایید کنیم پهپادهای استفاده‌شده توسط روسیه در اوکراین، ساخت ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که کاخ سفید،‌ وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا در ادعاهایی بی‌اساس ایران را به ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم می‌کنند، یک مقام ارشد پنتاگون امروز دوشنبه گفت: نمی‌توانیم تایید کنیم پهپادهای استفاده‌شده توسط روسیه در اوکراین ساخت ایران هستند.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح این ادعای بی‌اساس که فروش پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، مدعی شد: معتقدیم این پهپادها که در اوکراین توسط روسیه استفاده شدند جزو تسلیحاتی هستند که همچنان تحت تحریم خواهند بود.

 کارین ژان-پیر سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد واشنگتن مدارکی دارد که نشان می‌دهد پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده شده و ایران قصد دارد سلاح‌های بیشتری به روسیه بفروشد.

وی افزود به اعمال تحریم به دلیل تبادل تسلیحات میان روسیه و ایران ادامه خواهیم داد.

وزارت امور خارجه اوکراین نیز امروز مدعی شد که از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین استفاده می شود.

پولتیکو به نقل از یک مسئول آمریکایی هم ادعا کرده بود ایالات متحده درصدد اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به خاطر کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین است.

به ادعای وی ما تحریم‌هایی را علیه ایران و طرف‌های دیگری که تجهیزات پهپادها یا موشک‌های بالستیک را می‌فروشند، اعمال خواهیم کرد.

این ادعاها در حالی  است که آمریکا و همپیمانان اروپایی آن با ارسال گسترده تسلیحات و جنگ افزارهای ویرانگر به اوکراین سهم بسزایی در طولانی شدن جنگ و شعله ور شدن آن و در نتیجه تشدید بحران انرژی و اقتصادی در کشورهای اروپایی و ناامنی و بی ثباتی گسترده شده‌اند و با پافشاری بر  ادامه این حمایت‌ها نشان داده‌اند که خواهان صلح و بازگشت آرامش نیستند.

ارسال نظرات