۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۲۱۳۲
وزیر بهداشت:

۴.۵ میلیون زوج نابارور ‌زیرپوشش بیمه قرار گرفتند

۴.۵ میلیون زوج نابارور ‌زیرپوشش بیمه قرار گرفتند
عین‌اللهی گفت: برای جوان‌سازی جمعیت هم‌اکنون ۴ و نیم میلیون زوج نابارور را زیرپوشش بیمه قرار داده ایم که ۹۰ درصد هزینه های درمان آنها زیرپوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.

وزریر بهداشت در این دیدار با اعلام این که در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم  روزانه 50 هزار بیمار کرونا، 20 هزار بستری، 8 هزار مریض بدحال و حدود 700  مرگ و میر داشتیم، گفت: خوشبختانه با مجاهدت کادر سلامت، نیروهای داوطلب و همراهی مردم توانستیم با روزانه یک میلیون و 600 هزار و در هفته 8 میلیون و 600 هزار تزریق واکسن کرونا را مهار  کنیم به نحوی که اکنون مرگ و میرها تک رقمی شده و روزانه 3 تا 4 جانباخته کرونا داریم.

وی افزود: در طرح بیمه همگانی سه دهک پایین جامعه بیمه شدند و اکنون پس از 43 سال کمتر کسی در کشور هست که در حوزه سلامت از حمایت بیمه برخوردار نباشد؛ بلکه تنها عده ای محدود  باقی مانده اند که با انجام آزمون وسع می توانند بیمه شوند.

وزیر بهداشت همچنین  ایجاد مراکز درمان ناباروری را در  کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای جوان‌سازی جمعیت هم‌اکنون 4 و نیم میلیون زوج نابارور را زیرپوشش بیمه قرار داده ایم که 90 درصد هزینه های درمان آنها زیرپوشش بیمه قرار دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که دانش پزشکی  با پیوست فرهنگی تقویت می شود، گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت پیوند معارف دینی و فرهنگی با آموزش پزشکی و تقویت مبانی اخلاق پزشکی اظهار داشت: ارتباط علم پزشکی با این مبانی اثرگذار سبب تقویت خدمت به مردم در حوزه سلامت می‌شود.

وی سلامت و امنیت را دو رکن اصلی و مهم در جامعه دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

امام‌جمعه موقت قم تلاش دشمنان در راستای ایجاد تحریم‌های ظالمانه را از مصادیق بارز  دشمنی های آنان برشمرد و گفت: در دوران کرونا و تا پیش از دستیابی نسبی به تولید واکسن کشورهای خارجی از  عرضه واکسن به مردم ایران خودداری می‌کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: دشمن و کشورهای استکباری برخلاف ادعاهای حقوق بشری خود مانع دسترسی مردم به دارو می‌شوند.

وی موضوع جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های اصلی مراجع و علما عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد مشوق‌های لازم و برداشتن موانع موجود در راستای جوانی جمعیت و آموزش به خانواده‌ها تلاش کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از اقدامات کادر سلامت، نیروهای جهادی و مردم در مقابله با ویروس کرونا تجلیل کرد.

در این دیدار  همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات حوزه سلامت شهر مقدس قم پرداخت.

ارسال نظرات