۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۲۱۴۷۶

سازمان‌های مردم‌‌نهاد در فرهنگ سازی جوانی جمعیت فعال شوند

سازمان‌های مردم‌‌نهاد در فرهنگ سازی جوانی جمعیت فعال شوند
استاندار همدان با بیان اینکه جمعیت کارآمد از مولفه‌های اصلی قدرت است گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد در زمینه فرهنگسازی برای جوانی جمعیت بیش از پیش فعال شوند.

به گزارش گروه خانواده و جمعیت خبرگزاری رسا، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه جوانی جمعیت و خانواده استان با بیان اینکه در اعتقادات دینی و اسلامی تاکید بسیاری بر تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است اظهار کرد: دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای برای خانواده و تحکیم بنیان آن قائل است.

وی گفت: از دلایل تاکیدات مقام معظم رهبری در این چند دهه بر حساسیت نسبت به مباحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و توجه دادن مسئولان به این امر مهم، این است که نوک پیکان حملات شمنان به سمت خانواده بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اجرای قانون و پیاده‌سازی آن در حوزه خانواده و جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های متولی، امری ضروری است تأکید کرد: جمعیت مفید، تحصیل‌کرده و کارآمد، عنصر اساسی قدرت یک کشور در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند در حوزه تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت موثر باشد، استفاده از ظرفیت نهادها و تشکل‌های مردمی است گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش، می‌توانند نقش موثری در ترویج جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده داشته باشند.

وی گفت: از اقداماتی که دولت سیزدهم در راستای تقویت خانواده و فراهم کردن زمینه ازدواج انجام داده، در دستور کار قرار دادن ساخت ۴ میلیون مسکن است.

ارسال نظرات