۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۲۲۱۳۹
معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ابعاد مختلف علمی سرآمد است

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ابعاد مختلف علمی سرآمد است
حجت الاسلام ابوطالبی گفت: حجت الاسلام والمسلمین شریفی از نظر ابعاد مختلف علمی و توجه به مسائل اجتماعی و عینی جامعه سرآمد بوده و شایسته این جایگاه است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قبل از امروز در نشست خبری تشریح برنامه های آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی که در سالن جلسات شهدای جهاد علمی بنیاد نخبگان استان برگزار شد با اشاره به این که در دین اسلام‌ تکریم‌ اندیشمندان علمی و متفکران مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: امسال بنیاد نخبگان قم‌ با بررسی‌های خود حجت الاسلام و المسلمین شریفی را نخبه برتر در استان معرفی کرده است که وی با ویژگی های برجسته ای که دارد شایسته این جایگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین شریفی از نظر ابعاد مختلف علمی و توجه به مسائل اجتماعی و عینی جامعه سرآمد است افزود: وی استاد نمونه معرفی شده و پژوهشگر نمونه است و کتاب های او جزو کتاب های برتر بوده و از ویژگی‌های مهم وی، ورود جدی در علوم انسانی اسلامی است که کتاب‌هایی در این زمینه تالیف کرده و در ترویج این موضوع پیشگام است.

معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: بسیاری از اندیشمندان برجسته کشورمان گاهی اوقات کتب تخصصی تألیف می‌کنند که مخاطبان آن‌ها محدود است، اما تألیفات حجت الاسلام والمسلمین شریفی علاوه بر تخصصی بودن مورد اقبال عمومی واقع شده‌ است.

حجت الاسلام ابوطالبی با اشاره به ویژگی‌های علمی حجت الاسلام والمسلمین شریفی خاطرنشان کرد: وی به علوم عقلی و نقلی مسلط است و نیز استاد تمام فلسفه بوده و در فقه و اصول جزو مدرسین عالی حوزه محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین شریفی آن است که دنبال این مطلب بوده که بحث های فلسفی خود را وارد بحث های کاربردی و علمی کند و مسائل مهم روز جامعه مثل سبک زندگی و اخلاق کاربردی را مورد توجه قرار دهد.

قابل ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی نخبه برگزیده قمی در سال ۱۴۰۱ از سوی بنیاد نخبگان استان قم انتخاب شده است.

ارسال نظرات