۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۲۲۲۱۹
در نشست اندیشه ورز خبرگزاری رسا مطرح شد؛

از برنامه ریزی دشمن برای اغتشاشات تا مواضع غلط خواص

از برنامه ریزی دشمن برای اغتشاشات تا مواضع غلط خواص
به همت خبرگزاری رسا جلسه شورای اندیشه ورز نشست بررسی مسائل کشور و راهکارهای رسانه‌ای و تبلیغی مقابله با اغتشاشات در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جلسه شورای اندیشه ورز نشست بررسی مسائل کشور و راهکارهای رسانه‌ای و تبلیغی مقابله با اغتشاشات در سالن جلسات شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این جلسه حجج اسلام قاسم روانبخش عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حسن غفاری فر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مومنی فعال و پژوهشگر حوزه مطالعات انقلاب اسلامی و آقایان احسان باقری مسئول رسانه سراج در قم، علیرضا داودی فعال رسانه ای و علی تقوایی مسئول روابط عمومی سپاه قم به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود درباره بررسی مسائل کشور پرداخته و راهکارهای رسانه‌ای و تبلیغی خود برای مقابله با اغتشاشات را بیان کردند.

م/

حجت الاسلام روانبخش در این جلسه با اشاره به اینکه قطعاً در جمعی که مومنین و نخبگان هستند تبادل نظرات می‌تواند ما را به نتایج بسیار خوبی برساند اظهار داشت: خداوند رزق های لایحتسبی را به افراد عطا می کند و اغتشاشاتی که اخیراً در کشور ما رقم خورد، امری غیر قابل انتظار نبود و ما همواره منتظر این چنین اتفاقاتی بودیم.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای اغتشاشات در ایران برنامه های متعددی را در نظر گرفته بودند؛ به گونه ای که حتی برای اغتشاشات خیابانی در ایران اسلامی نیز کتاب تالیف کرده و از سال های قبل برای ایجاد این گونه نا آرامی ها برنامه ریزی و هدف گذاری کرده بودند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: لازم است بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از فتنه سال ۸۸ ایراد فرمود، به صورت جدی بازخوانی و مرور شود تا ریشه‌های فتنه ها شناسایی شده و درمان شوند و نباید از استقبال افراد صاحب تحلیل و اندیشه غفلت شود.

م/

در ادامه این جلسه حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به سردرگمی برخی از افراد در فتنه اخیر اظهار داشت: در آغاز فتنه ها همیشه افراد با بحران اقلیت و حیرانی مواجه می شوند که این امر طبیعی در فتنه ها است و لازم است برای جلوگیری از سردرگمی افراد، دست به بازآفرینی رسانه ای زده و برای نخبگان و عموم جامعه اقناع سازی توسط رسانه ها صورت پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه افزود: ضرورت داشت ما به سمت علوم اسلامی برویم و حوزه علمیه با این علم مواجه شود؛ ولی ما در دوره گذار بدی هستیم و سرعت انتقال علوم انسانی به حوزه و سرعت مدرک گرایی، کار را به جایی رسانده است که از سال ۱۳۸۰، درصد ورودی ها به حوزه علوم انسانی همان دانشجویانی هستند که از دین فقط لمعه را خوانده اند و امروزه این بزرگ ترین بحران است.

م/

حجت الاسلام مومنی در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: ما از روز اول این فتنه را در سه ضلع مشاهده کرده و آن را تحلیل کردیم که اولین ضلع آن، ضلع رسانه است که رسانه های داخلی و خارجی بر روی آن پوشش خبری گسترده‌ای داشتند.

وی در ادامه افزود: ضلع دوم این فتنه، نقش آفرینی کسانی همچون کومله ها و تجزیه طلب ها بودند که در وسط میدان به آشوبگری می پرداختند و ضلع سوم فتنه نیز موضع نامناسب برخی از خواص جامعه بودند که در پشت پرده و پشت صحنه به این ماجرا دامن زده و بر اغتشاشات مشروعیت می بخشیدند که باتوجه به داده های موجود، از همان روز 25 شهریورماه تعدادی از خواص به میدان آمده و بر علیه نظام موضع گرفته و بیانیه صادر کردند.

فعال و پژوهشگر حوزه مطالعات انقلاب اسلامی بیان داشت: باید در فضای رسانه، رسانه های انقلابی شناسایی شده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری شود و با میدان دادن به این افراد، از آنان حمایت و پشتیبانی‌های لازم صورت پذیرد؛ ضمن اینکه نباید از حمایت خواص با بصیرت غفلت شود و ضرورت دارد تا با ایجاد حلقه های میانی رسانه، خواص و نخبگان توجیه شوند.

م/

در ادامه این جلسه احسان باقری با اشاره به لزوم شناخت نسل جدید حاضر در وسط میدان اظهار داشت: یکی از خلأ های محسوسی که در حل مسئله وجود دارد، عدم شناخت نسل جدید دهه هشتادی و نودی ها است؛ به گونه ای که احساس می شود که در مدت اخیر، شناخت کافی بر روی این نسل ها وجود نداشته و ندارد؛ در صورتی که باید این خلأ پر شده و  نسبت به این نسل شناخت لازم به دست آید.

مسئول رسانه سراج در قم در ادامه یکی دیگر از خلأها را خلأ ایجاد مسئله برای دشمنان و افراد ضد انقلاب دانست و ابراز کرد: به شدت جای اینکه انقلاب اسلامی برای دشمنان خود، مسئله ایجاد کند خالی است؛ درحالی که ایجاد عملیات روانی بر علیه آنان، امری ضروری و مهم است و نباید برخورد ما با دشمنان، همیشه به صورت پدافندی باشد.

علیرضا داودی در ادامه این جلسه با اشاره به بکارگیری دشمنان از تمامی راهبردهای ممکن خود بر علیه نظام اسلامی اظهار داشت: بعد از پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب تمامی راهبردهای ممکن را برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی به پیش گرفته و جلو رفته است؛ به طوری که از تمامی راهبردهای سخت و نرم برای مقابله با ایران اسلامی غفلت نکرده است تا از این طریق بتواند به خواسته های خود در غرب آسیا دست پیدا کند.

وی در ادامه ابراز کرد: کنش اصلی که ما باید برای آینده آن را شکل دهیم، تربیت تحلیلگران شجاع و مستقل است تا بتوانند در چنین مواقعی موضع های مناسب خود را گرفته و با آمدن به میدان موضع گیری کنند؛ ولو اینکه بقیه افراد، حتی خلاف مواضع آنان سخن بگویند و این امر مهم و اساسی است که جای خالی آن به شدت احساس می شود.

م/

علی تقوایی در ادامه این جلسه با اشاره به اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: باید ابتدا مبانی فکری این گونه اتفاقات شناسایی شده و به ریشه آنها پرداخته شود و از صاحبان تحلیل و متخصص در این زمینه نظر خواهی شود تا راهکارهای خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی دشمنان فرسایشی کردن، چانه زنی و باج گرفتن از جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان ایران اسلامی درصدد هستند تا با کشیدن دامنه اغتشاشات به درون اقشار جامعه و صفوف مختلط جامعه، آنان را به خیابان ها کشانده و از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

 مسئول روابط عمومی سپاه قم در پایان اظهار داشت: باید جلسات ما ناظر به آینده و برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث رو به جلو باشد تا با آینده نگری مناسب بتوانیم برنامه ها و فعالیت های متناسب با آن را تعیین و به کار گیریم و در آینده با مشکل مواجه نشویم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
احسنت به رسا
مطالب قابل استفاده بود.
1
0