۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۲۲۷۹

مراسم افتتاحیه طرح آموزشی گام به گام دوره آموزش عمومی ولایت فقیه برگزار شد

مراسم افتتاحیه طرح آموزشی گام به گام دوره آموزش عمومی ولایت فقیه برگزار شد
مراسم افتتاحیه طرح آموزشی گام به گام دوره آموزش عمومی ولایت فقیه ویژه اساتید محترم مراکز و مدارس حوزوی سراسر کشور در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همّت مدیریت آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور مراسم افتتاحیه طرح آموزشی گام به گام(سلسله دروس مبانی اندیشه سیاسی اسلام یا دوره آموزش عمومی ولایت فقیه؛ ویژه اساتید محترم مراکز و مدارس حوزوی سراسر کشور) در محل جلسات ساختمان دبیرخانه خبرگان در قم برگزار شد.

حجت الاسلام عابدی نژاد، قائم مقام ریاست مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این طرح اظهار داشت: خدا را شاکریم در این دنیا فرصت کوتاهی خداوند در اختیار ما قرار داده است تا از عمر و جوانی خود در جهت پیشبرد اهداف الهی بهره ببریم.

وی ولایت فقیه را دروازه تمدنی برای ورود به عرصه جهانی دانست و تاکید کرد: نقطه ثقل اندیشه اسلامی برای عرضه جهانی اسلام، مسئله ولایت فقیه است.یکی از مهم ترین ابعاد نظام تمدنی، بُعد فرهنگی آن است. 

قائم مقام ریاست مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، بازسازی ساختارهای فرهنگی انقلاب اسلامی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ضروری خواند و تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر، دشمن بار دیگر چوب نشناختن مردم ایران را خورد و در برنامه های خود با شکست مواجه شد. تصور دشمن این است که چون بخشی از فضای خیابانی با ارزش های الهی فاصله گرفته است، فرصت آن است تا پرچم بی عفتی را به عنوان بیرق براندازی ارائه نمایند و این اشتباه اول آنان بود.

وی ادامه داد: اشتباه دوم آنان این بود که تصور کردند اگر اختلافی میان خانواده وجود دارد، جای جولان دهی به تجزیه طلبان داده خواهد شد. هرچند شکست این حرکت از پیش معلوم بود، اما دلیل نمی شود ما نسبت به ساختارهای فرهنگی کشور بی مسئولیت باشیم.

حجت الاسلام عابدی نژاد، گام نخست بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور را برکشیدن فقه شیعه به مثابه تئوری تربیت انسان دانست و گفت: پیش از اسلامی سازی دانش باید مدیریت دانش صورت گیرد. کشوری که به نام ولایت فقیه بالندگی خود را شروع کرده است، نمی تواند برای پیشرفت متکی به علوم انسانی غربی باشد.

مراسم افتتاحیه طرح آموزشی گام به گام دوره آموزش عمومی ولایت فقیه برگزار شد

قائم مقام ریاست مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی الزام دوم را تدوین الگوی راهبردی توسعه فرهنگی کشور برشمرد و یادآور شد: مختصات فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان شاخص های عملی باید طراحی و در اختیار مدیران ما قرار گیرد. آیا در تدوین شاخص های توسعه، علاوه بر نرخ تورم و ضریب جینی، به مباحثی چون نماز، خانواده، شبکه سازی اجتماعی روحانیت توجه می شود؟

گفتنی است در بخشی از این جلسه که به صورت آنلاین برای اساتید حوزه های علمیه کشور پخش می گردید، مسئولان و متولیان اجرایی طرح، پیرامون موضوعات و سرفصل های مربوط به حوزه خود، طبق جدول تعریف شده مطالبی را بیان کردند و در پایان نشست نیز، حجت الاسلام عابدی نژاد پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه بود. 

شایان ذکر است که این طرح براساس تفاهم نامه علمی – آموزشی بین مرکز تحقیقات و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و  در سه سطح آموزشی(عمومی – کارگاهی تخصصی و سطح عالی) برگزار می شود.

همچنین برخی از امتیازات طرح جدید در مقایسه با شیوه های متداولِ سنّتی آموزشی عبارتند از؛

1. استفاده از اساتید فرهیخته و توانمند بیشتری برای اجرای طرح فوق.

2. مدیریت وقت و زمان استفاده اساتید شرکت کننده در نحوه بهره گیری از فایل های آموزشی. 

3. استفاده از جلوه های بصری و زیبا شناختی رسانه ای در تهیه اسلایدهای آموزشی.

4. صرفه جویی در هزینه های مالی که نسبت به شیوه های قبلی بسیار قابل توجه می باشد.

5. تمرکز بیشتر مدیریت آموزش مرکز بر رصد و توانمند سازی اساتید حوزه در پاسخگویی به شبهات.طرح آموزش گام به گام سلسله دروس مبانی اندیشه سیاسی اسلام (دوره آموزش عمومی ولایت فقیه) ویژه استادان.

ارسال نظرات