۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۴۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

ترحم به متجاوز تروریست، ظلم به مردم است

ترحم به متجاوز تروریست، ظلم به مردم است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ترحم و رحمت در اسلام هم حد و مرزی دارد بر اشد مجازات برای تروریست ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاه چراغ که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: این حادثه تروریستی دل هر مسلمانی را به درد می آورد چرا که منطق اسلام مهربانی و حرمت انسان است.

وی افزود: اسلام حتی اجازه نمی دهد کسی که در جنگ و در حال محاربه به اسلام پناهنده می شود را به قتل رسانید، چگونه مسلمان معتقد به پیامبر و اهل بیت رسول خدا(ص) را به قتل می رسانید و نام خود را هم مسلمان می گذارید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام به حقوق شهروندی احترام می گذارد، ابراز کرد: مباشران و عاملان این حادثه چه توجیهی برای کارشان دارند، چون عده ای در کیش و مذهب شما نیستند را باید به قتل برسانید؟

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: ایمان به خدا و پیامبر ترور را اجازه نمی دهد، آن هم شب هنگام در وقت فریضه مغرب و عشا و در چنین مکان مقدسی مردم بی‌گناهی که برای انجام فریضه الهی آمده اند را به قتل رساند.

وی با اشاره به اینکه دلسوزی باید برای تمام افراد باشد، اظهار کرد: خداوند اشد مجازات را برای کسی که مومنی را عمدا به قتل رسانده باشد را بیان کرده و او را مورد عذاب قرار داده است لذا از قوه قضاییه می خواهیم از کنار این مسائل ساده نگذرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به پیام رهبر انقلاب عنوان کرد: نعمت امنیت با هیچ چیزی برابری نمی کند و عده ای می خواهند نعمت امنیت این کشور را از ما بگیرند لذا باید برای برقراری امنیت شبانه روز تلاش و برای امنیت آفرینان دعا کرد.

وی افزود: دشمن با هشت سال جنگ نتوانست امنیت ما را بگیرد لذا به دنبال ایجاد اختلاف و از بین بردن امنیت با حادثه های تروریستی است، مردم و مسئولین باید هوشیار باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رحمت و گذشت حد و مرز دارد، اظهار داشت: اگرچه اسلام دین رحمت است اما حساب متجاوز به حقوق مسلمین حساب دیگری دارد و نباید با تروریست متجاوز با رحمت اسلامی برخورد کرد.

ارسال نظرات