۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۲۴۶۷
در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ صورت گرفت؛

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز
در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ؛ رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز ابراز همدردی و خواستار پاسخ قاطع به تروریست ها شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عصر دیروز در حالی که جمع زیادی از زائران و مجاوران حرم حضرت شاه چراغ از راه های دور و نزدیک به قصد زیارت به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در کشور، مشرف شده بودند، تروریست های وحشی داعش صفت با استفاده از سلاح گرم و حمله وحشیانه به خادمان و زائران این حرم شماری از مردم بیگناه را مجروح و به شهادت رساندند، از این رو مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، سران قوا، مسئولان کشوری و لشکرای، روسئای حوزه علمیه و اساتید حوزوی و دانشگاهی با انتشار پیام هایی جداگانه این حادثه ددمنشانه را محکوم و خواستار رسیدگی فوری و جدی با عاملان این حادثه تروریستی شدند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ضمن عرض تسلیت به مردم استان فارس گفتند: جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد. ملت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله.

 اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت میگویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

جنایتکاران به زودی کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: این روزها که امنیت کشور عزیزمان تهدید شده است، فرصتی برای دشمنان و بدخواهان کشور و مردم و انقلاب مهیا گردیده تا در سایه حوادث اسفبار اخیر، به جنایات و پلیدی‌هایی که در سر داشته‌اند جامه عمل بپوشانند و جریان‌های تفکیری که نه از اسلام بهره‌ای برده‌اند و نه از انسانیت، با ترور زنان و کودکان بی‌دفاع، این گونه دست به جنایت بزنند.

اما بدانند که مردم این سرزمین و به خصوص مردم دیار فارس که همواره دیار جوانمردان و دینداران و محبین اهل بیت (علیهم السلام) بوده و هست از توطئه‌های دشمن به خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند و به زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی را که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

پشتوانه مالی و اطلاعاتی کشورهای مستکبر از عاملان حادثه تروریستی

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تاسف و تأثر از این حادثه دلخراش ابراز کرد: بدون شك این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از كشورهای مستكبر از جمله امریكا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت.

اینجانب ضمن محكوم كردن این جنایت هولناك و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می خواهم بطور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه كسانی كه امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هست برخورد نمایند و با كمك مردم شجاع ایران زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود.

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

حادثه شاهچراغ؛ زنگ بیدار باش برای معترضان غفلت زده ماه اخیر

حضرت آیت الله سبحانی در پیامی تصریح کرد: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ می‌تواند برای آن دسته از معترضان غفلت زده ماه اخیر زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

حادثه دد منشانه و دور از انسانیت که در شب پنج شنبه در حرم مطهّر احمد بن موسی الکاظم شاه چراغ (ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان های بی خبرِ از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی مسببان خود را راضی ساختند.

این حادثه میتواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت زده ماه اخیر، زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.

اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم میهنان و خانواده های داغدیده تقدیم نموده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهداء حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علوّدرجه خواهانم.

قم - جعفر سبحانی

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

ترور و اقدامات کینه توزانه نشانه عجز دشمنان انقلاب اسلامی است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار پیامی تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این جنایت تکفیری را محکوم کرده و باعرض تسلیت به حضرت ولی‌اللَّه الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و خانواده‌ی معظم این شهداء اعلام می‌دارد:

۱- این اقدامات کور و کینه توزانه در به شهادت رساندن مردم بی دفاع، نشانه عجزدشمنان انقلاب اسلامی است. ملت بصیر و صبور ایران با شناخت توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام، همیشه خنثی کننده نقشه‌های آنان بوده‌اند و این حوادث، استحکام پولادین ملت ایران را متزلزل نخواهد کرد.

۲- برخی از خواص مدعی علم و سابقه انقلابی که بر اثر موج سنگین رسانه‌ای دشمن و عدم تشخیص روایت‌های حقیقی از روایت‌های دروغین بر نظام اسلامی زخم زبان زدند و بر طبل اختلافات مذهبی کوبیدند، بدانند؛ این حوادث دست دشمن را بار دیگر آشکار کرد و محوریت دشمن در این قضایا را به اثبات رساند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

این شرارت بی پاسخ نمی ماند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

نیروهای انتظامی با جدیت آمران و عاملان حادثه را شناسایی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

دستگاه قضائی بدون اغماض و در سریع ترین زمان ممکن به پرونده ترور زائران حرم شاهچراع رسیدگی کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن محکوم نمودن این گونه  اقدامات خرابکارانه و ضد بشری، ضایعه  شهادت جمعی از هموطنان گرامی را به پیشگاه حضرت ولی عصر «ارواحنا له الفداه»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ولایت‌مدار ایران به ویژه مردم شریف استان فارس خاصه  مجاورین حضرت احمد بن موسی (ع)  و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی، از درگاه خداوند متعال  برای ارواح طیبه شهدای والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل مسئلت دارم و تأکید می نمایم ملت شریف ایران اسلامی همچنان با وحدت و انسجام، نقشه دشمنان را خنثی نموده و نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت تمام  نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و دستگاه قضائی نیز بدون اغماض و در سریع ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی نماید.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

جنایت شما ملت ایران را قوی تر می کند

آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت عاشورائی و حسینی ایران بارها نشان داد که جنایت دشمنان، آنان را قوی تر می کند و با عزم و اراده بیشتر از حرم جمهوری اسلامی ایران و خیمه آن ولایت فقیه و رهبری فرزانه حمایت می کنند.

امید آن است که جوانان غیرتمند و خانواده های اصیل ایرانی عمق جنگ شناختی و ترکیبی دشمن برعلیه اصل اسلام و اهل بیت علیهم السلام و ایران سرافراز را با بصیرت بیشتر دریابند و برای جدا کردن صفوف جاهلان و غافلان از فتنه مزدوران سازمان یافته توسط شبکه های جاسوسی و ترویستی آمریکایی و صهیونیستی بیشتر تلاش نمایند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

دستگاه قضا با آشوبگران و تروریست ها با قاطعیت برخورد کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: جنایت تروریستی که منجر به شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و مجروح شدن عده ای دیگر شد، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان و مردم شهید پرور کشورمان، انتظار قطعی از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا دستگاه قضایی آن است که با قاطعیت و سرعت هر چه تمام تر نسبت به شناسایی آمران و دست‌های پشت‌پرده این عمل ددمنشانه اقدام نموده و عاملان جنایتکار آن را به سزای اعمالشان برسانند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

رحمت و بخشش بیش از اندازه بس است

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار محکومیت و برخورد جدی دستگاه قضا با تروریست ها و عاملان برهم زننده آرامش جامعه شد و اظهار کرد: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این جنایت وحشیانه و غیر انسانی را محکوم و همدردی عمیق قلبی را با مصیبت دیدگان اعلام و از درگاه خداوند رحمت‌گر برای مجروحان عزیز، شفای عاجل و برای شهداء مظلوم، علو درجات و حشر با معصومین -علیهم السلام- را مسئلت دارد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قاطعانه از قوه قضائیه و نهادهای امنیتی می‌خواهد که مسببان، مشوقان و عوامل اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر کشور شهیدان، به ویژه بخش رسانه (پیام‌رسانها، نشریات و خبرگزاری هایی) که سهمی در حوادث اخیر کشور عزیزمان داشته‌اند را بدون هر گونه اغماضی، هر چه سریعتر به سزای اعمالشان برسانند.

«رحمت و بخشش بیش از اندازه بس است زیرا دشمنان را جری و جوانان و نوجوانان فریب خورده هیجانی را بیش از حد گستاخ و خانواده آنان را دل‌نگران کرده است».

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

پاسخ عبرت آمیز و پشیمان کننده وجود ننگین جنایتکاران را فرا خواهد گرفت

آیت الله اعرافی ضمن تسلیت به خانواده شهدای تروریستی بیان کرد: آمران و مسببان این جنایت وقیح بدانند که به‌زودی به فضل الهی پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز نیروهای مقتدر انقلاب اسلامی وجود ننگین آن‌ها را فرا خواهد گرفت و بفضل الهی انقلاب اسلامی و ایران مقتدر و نیرومند راه رشد و بالندگی خودرا با توکل بر خدا و اتکای بر ملت بزرگ ایران و با وحدت و همدلی و هماهنگی خواهد پیمود و حوزه های علمیه و روحانیت درکنار مراکز علمی و دانشگاهی درخدمت به مردم و شکوفایی ایران اسلامی خواهند ایستاد و از استقلال و اقتدار و آزادی ایران دفاع خواهند کرد و برخورد با مسببان و مباشران حرکت های تروریستی را خواهانند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

با آشوبگران و عاملان تروریست اتمام حجت کنید

حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) در بیانیه ای مشترک ابراز کرد: یقینا این حادثه اتمام حجت با همه کسانی است که در هفته­ های گذشته با ایجاد ناآرامی و اغتشاش در سطح خیابان ­ها زمینه را برای توطئه­ های دشمن و اینگونه حوادث دلخراش و ددمنشانه فراهم کردند.

ملت شریف ایران اسلامی ثابت قدم و استوار در حفظ آرمان های والای انقلاب و راه حضرت امام خمینی «قدس الله نفسه الزکیه» و تحقق بخشیدن منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ­ای «مدظله العالی» ایستاده و در برابر اینگونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه از پای ننشسته و ذره ­ای از مواضع انقلابی خویش عقب نشینی نخواهد کرد.

وقت آن رسیده که صبر انقلابی تبدیل به انتقام انقلابی شود

تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع) با ارسال بیانیه ای اغلام داشت: این جنایت توسط عناصر فرومایه ای صورت گرفته که تمام فکر و توان خود را چشم بسته در اختیار دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران قرار داده اند؛ اقدامات مذبوحانه، بزدلانه و ناجوانمردانه و هدف قرار دادن آحاد مردم به ویژه کودکان نشان از آن دارد که این مزدوران معاند، نه تنها بویی از انسانیت نبرده، بلکه برای دستیابی به اهداف پلیدشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند و هر جا که با یأس مواجه شوند دست به اقدامات کور تروریستی می زنند.

این نهاد از مسئولین ذی ربط می‌خواهد با عوامل و تحریک کنندگان اصلی این گونه اقدامات برخورد قاطع داشته و وقت آن رسیده که صبر انقلابی آنان تبدیل به انتقام انقلابی شود و از امنیت و استقلال همه جانبه این مرز و بوم و انقلاب اسلامی دفاعی جانانه داشته باشند.

 

ابراز همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

طراحان و عاملان داخلی و خارجی در کمین نیروهای انتظامی امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت

سردار سرلشکر باقری گفت: بار دیگر در فضای غبارآلود فتنه‌ای که توسط مثلث شوم عبری - عربی - غربی طراحی و فرماندهی می‌شود، جمعی از بهترین بندگان خدا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام، در هنگامه نماز، آماج گلوله های دشمنان کوردل و قسم‌خورده دین و آیین و استقلال ایران عزیز قرار گرفته و شهید و مجروح شدند.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، خانواده های معزّز شهدا و ملت شریف ایران و دعا برای شفای عاجل مجروحان اعلام می نمایم، طراحان و عاملان داخلی و خارجی این جنایت ددمنشانه به زودی در کمین نیروهای انتظامی امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت و به سزای اعمال ننگین شان خواهند رسید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
وظیفه ما در مقابل این هجم فزاینده شرارت های تروریستی ؛تقویت وحمایت ازعلمدار جبهه حق وناخدای کشتی انقلاب در میان این امواج سهمگین وتوطئه هاوشرارت های هولناک دشمنان است
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
وظیفه ما در مقابل این هجم فزاینده شرارت های تروریستی ؛تقویت وحمایت ازعلمدار جبهه حق وناخدای کشتی انقلاب در میان این امواج سهمگین وتوطئه هاوشرارت های هولناک دشمنان است
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
وظیفه ما در مقابل این هجم فزاینده شرارت های تروریستی ؛تقویت وحمایت ازعلمدار جبهه حق وناخدای کشتی انقلاب در میان این امواج سهمگین وتوطئه هاوشرارت های هولناک دشمنان است
0
0