۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۵۴۹
به همت مسجد مقدس جمکران:

دومین دوره کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان قم برگزار می شود

دومین دوره کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان قم برگزار می شود
دومین دوره کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم در روز ۲۶ آبان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین دوره کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم در روز ۲۶ آبان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

تاکنون پیش‌اجلاسیه‌هایی همچون شهدای اصناف، شهدای ناجا، شهدای بانوان شهیده، شهدای ارتش، شهدای طلبه و روحانی و شهدای فرهنگی و دانش آموز (جوانان) در این رابطه برگزار شده است.

تهیه و چاپ کتاب، تولید فیلم‌های مستند فرماندهان لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و رونمایی از مستند شهید کریمی؛ تولیدات فضای مجازی (شامل عکس‌نگاشت، نماهنگ، کلیپ)؛ حمایت از یادواره‌های محلی و قشری؛ برگزاری یادواره های متعدد از جمله یادواره شهید زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان در هر سال؛ ایجاد بوستان یادمان شهدای استان قم و کاشت ۶۰۹۰ نهال؛ تولید و نصب تعدادی سردیس شهدای استان و برگزاری جلسات و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس را از جمله فعالیت های انجام شده این کنگره می باشد.

بر اساس این گزارش تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما؛ تجلیل از مادران و همسران شهید؛ دیدار با خانواده های گرانقدر شهیدان؛ انتشار نشریه «معبر» با شمارگان ۷ هزار نسخه؛ برگزاری تعدادی از مسابقات ورزشی با نام شهیدان استان؛ نامگذاری تعدادی از معابر شهری و اماکن ورزشی به نام شهدای استان؛ توزیع بسته های معیشتی؛ افتتاح خانه‌موزه شهید زین الدین؛ ضبط خاطرات طنز رزمندگان برای تولیدات تصویری و رسانه‌ای؛ تولید پوستر از شهدای استان؛ تشکیل کمیته پیشکسوتان و تدوین سند جامع مجمع پیشکسوتان برای نخستین بار در استان از برخی دیگر از فعالیت های کنگره مذکور است. 

تهیه ۵۰ تابلوخط و نقاشی‌خط با موضوع شهدای استان؛ برگزاری کارگاه های آموزشی خط و خوشنویسی؛ برگزاری مسابقه خط تحریری دانش‌آموزی با کمک اداره کل آموزش‌وپرورش؛ جمع‌آوری اطلاعات پشتیبانی جبهه‌ها و تجلیل از مقام خطاطان دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های این کنگره در استان قم می باشد. 

پنج موضوع در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قم مطرح گردیده که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ فضای مجازی؛ جوان، خانواده و عفاف و حجاب است که همه این موضوع ها به کنگره ملی شهدای استان قم نیز برمی گردد.

تاکنون از پوسترهای جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی «رفیق خوشبخت ما» و «پویش ملی چلچراغ» (۴۰ کار نیک و خداپسندانه به نیابت از حاج قاسم سلیمانی و شهیدان استان قم) نیز رونمایی شده است.

بر اساس این گزارش نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره 6090 شهید استان قم» در آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» روز پنج شنبه 26 ابان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند. 


آدرس دسترسی به کانالها و صفحات مجازی ستاد کنگره ملی شهدای استان قم:
کانال ایتا :     https://eitaa.com/shohadayeqom_ir
کانال سروش:    https://splus.ir /shohadayeqom_ir
کانال روبیکا:      https://rubika.ir /shohadayeqom_ir
کانال آپارات:  https://www.aparat.com/shohadayeqom_ir
وبسایت:  https:// shohadayeqom_ir
اینستاگرام:   https://www.instagram.com/shohadayeqom_ir
واتس اپ:   https://chat.whatsapp.com/IqK9IiQKaNWDRoU7HpvygW

ارسال نظرات