۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۲۲۵۵۶

اسرائیل با بحران امنیت داخلی روبروست

اسرائیل با بحران امنیت داخلی روبروست
نظرسنجی‌ها در آستانه برگزاری بیست و پنجمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از کاهش چشمگیر خوش‌بینی در میان ساکنین سرزمین‌های اشغالی به امنیت داخلی این رژیم حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، افزایش میزان عملیات‌های ضدصهیونیستی گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری میزان اعتماد عمومی ساکنین سرزمین‌های اشغالی به نظام سیاسی را کاهش داده تا حدی که بسیاری نسبت به صحت و درستی نتایج نهایی انتخابات پیش‌رو تردید دارند.

براساس نظرسنجی مرکز موسوم به «انستیتو دموکراسی اسرائیل» میزان خوش‌بینی مخاطبین نظرسنجی‌های این موسسه نسبت به وضعیت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از 52 درصد در ماه آگوست به 43 درصد در ماه جاری میلادی کاهش یافته است. این نسبت در میان یهودیان 45 درصد و در میان عرب‌تباران ساکن در سرزمین‌های اشغالی 30 درصد است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان خوش‌بینی به آینده دموکراسی در میان قشر بنیادگرایان یهودی حتی از میانگین نیز کمتر است و به 36.8 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی در ادامه به بررسی میزان اعتماد عمومی به برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی پرداخته و افزوده است که 39 درصد از مجموع شرکت کنندگان در این نظرسنجی به نتایج انتخابات پارلمانی که روز سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، اعتماد ندارند.

همچنین 62 درصد مخاطبین این نظرسنجی با درنظرداشتن درگیری‌های اخیر میان نظامیان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین احتمال بروز انتفاضه سوم فلسطینیان را دور از ذهن ندانسته‌اند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات